Promoure l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil.
Afavorir la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa.
Aportar recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
Oferir estratègies, aportacions i reflexions sobre la infància i els seus processos.
Iniciar un camí cap a la comprensió i el coneixement de les característiques dels xiquets i les xiquetes els primers anys de vida.
Conéixer quin és el paper de l'adult en l'acompanyament dels diferents aspectes i àmbits del xiquet/a.
Revisar les nostres estructures pedagògiques, els materials i les propostes per a veure si s'adapten a les necessitats autèntiques dels xiquets i les xiquetes.
Revisar les nostres creences i intervencions com a acompanyants.
Aportar ferramentes i recursos per a acompanyar als xiquets i les xiquetes en els seus propis processos de vida.
Projectar un canvi de mirada en l'adult per a cuidar, acompanyar, respectar, ensenyar als infants, buscant el seu benestar.
Fomentar la connexió amb el nostre sentir i així poder entrar en un treball de transformació i consciència.
Escoltar-nos, compartir i posar en comú experiències, inquietuds, dubtes per a teixir llaços de suport i ajuda com a professionals de la infància.
Reconéixer la importància de l'etapa educativa 0-3.
Continguts
Les necessitats reals dels infants de 0 a 3.
La transformació de la mirada adulta.
El moviment lliure i l'acompanyament de l'activitat autònoma.
La qualitat de les cures.
El plor del xiquet.
La tasca de l'adult en situacions difícils.
Dirigit A
Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centreseducatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen les ensenyances regulades per la Llei orgànica d'Educació.
Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtencióde la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i este personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
Condicions
1. Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2. Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3. Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
Resta del professorat.
Observacions
Es tracta d'una formació semipresencial amb 3 sessions en línia i 1 sessió presencial
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.