Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 25CA77ES011 - Tracker i simulacions virtuals per a l'ensenyament STEM
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
General àmbit científic
1 de juliol de 2025
15 de juliol de 2025
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
28 de març de 2025
23 de juny de 2025
29 de juny de 2025
01/07/2025 - 11:00 a 13:00
03/07/2025 - 11:00 a 13:00
08/07/2025 - 11:00 a 13:00
10/07/2025 - 11:00 a 13:00
15/07/2025 - 11:00 a 13:00
Ponents
Ernesto Arnau Marco

Objectius
  • Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències científiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències científiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències científiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències científiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • Reconèixer la importància de l'anàlisi de vídeo i les simulacions virtuals en l'ensenyament de les ciències.
  • Capacitar al professorat en l'ús del programari Tracker per a l'anàlisi de vídeo en contextos educatius STEM.
  • Desenvolupar competències en l'ús de simulacions PhET Colorado per a l'ensenyament de conceptes científics.
  • Crear materials didàctics que integren l'anàlisi de vídeo i les simulacions virtuals.
  • Desenvolupar un repositori col·laboratiu de pràctiques i experiències utilitzant Tracker i PhET.
  • Fomentar l'experimentació i el mètode científic en l'ensenyament de les ciències.
Continguts
  • Desenvolupament i aplicació del pensament científic-tècnic per a interpretar la informació que es rep i per predir i prendre decisions.
  • Coneixement de la influència dels àmbits científic i tecnològic en la vida personal, la societat i el món natural.
  • Diferenciació i valoració del coneixement científic al costat d'altres formes de coneixement.
  • Utilització de valors i criteris ètics associats a la ciència i al desenvolupament tecnològic.
  • Desenvolupament i aplicació del pensament científic-tècnic per a interpretar la informació que es rep i per predir i prendre decisions.
  • Coneixement de la influència dels àmbits científic i tecnològic en la vida personal, la societat i el món natural.
  • Diferenciació i valoració del coneixement científic al costat d'altres formes de coneixement.
  • Utilització de valors i criteris ètics associats a la ciència i al desenvolupament tecnològic.
  • ntroducció a l'anàlisi de vídeo en educació
  • Fonaments i ús del programari Tracker
  • Instal·lació i configuració bàsica
  • Calibració i sistemes de referència
  • Seguiment d'objectes i anàlisi de dades
  • Simulacions PhET Colorado
  • Exploració del repositori de simulacions
  • Disseny d'activitats pràctiques
  • Integració amb altres recursos digitals
  • Aplicacions experimentals
  • Cinemàtica i dinàmica
  • Energia i treball
  • Moviment harmònic simple
  • Altres aplicacions STEM
  • Creació i compartició de recursos educatius
Dirigit A
    • Professorat en general.
    • Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
    • 1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
    • 2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials, en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació Professional i en altres Administracions públiques.
    • 3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
    Condicions
      • 1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
      • 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
      • 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
      • Personal docent en actiu en centres públics.
      • Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
      Observacions
        • Tota la documentació del curs i informació es trobarà disponible a l'aula virtual del curs.
        Termes Consultar inscripcions