Marta Luisa Pedro Agramunt Sonia Monferrer Ventura
Objectius
Crear una consciència mediambiental sobre els problemes que afecten el nostre entorn i promoure entre la comunitat educativa accions de millora.
Crear una consciència mediambiental sobre els problemes que afecten el nostre entorn i promoure entre la comunitat educativa accions de millora.
Etnobotànica i ODS. L'etnobotánica pot resultar una ferramenta didàctica útil que motive als estudiants cap a la recopilació i dels sabers tradicionals associats a les plantes, l'estudi de la cultura popular i a la conservació del patrimoni natural i cultural. En este curs, Coneixerem de forma pràctica infinitat de possibilitats i de productes que es poden elaborar en plantes de l'entorn mediterràni i que permetrà als docents dissenyar i desenvolupar multitut d'activitats i tallers relacionats en la conservació del patrimonio etnogràfic i el medi ambient, utilitzant la flora com a recurs didàctic.
Ensenyar el valor dels recursos botànics del paisatge Mediterrani.
Aprendre a valorar la saviesa dels nostres majors, donar a conéixer la cultura tradicional i contribuir a la seua conservació.
Promoure la recuperació dels sabers tradicionals relacionats amb l'etnobotánica.
Conéixer les plantes aromàtiques i medicinals més comunes.
Aprendre a elaborar preparats amb plantes.
Conscienciar sobre la necessitat de la conservació del medi ambient.
Continguts
Activitats curriculars a l'aula.
Tallers, xerrades i audiovisuals en el centre.
Seguiment de l'estat mediambiental del lloc d'actuació.
Actuacions sobre l'entorn analitzat (riu, bosc, costa, camps de cultiu, ..)
ODS i Etnobotànica
Evolució històrica de l'ús de les plantes al Mediterrani.
Etnobotánica i coneixement tradicional.
Recopilació de sabers tradicionals.
Procés d'elaboració d'un herbari.
Elaboració de preparats amb plantes comestibles, medicinals, cosmètiques.
Pràctiques de fabricació d'utensilis i instruments musicals senzills.
L'etnobotánica com a recurs didàctic a l'aula.
Dirigit A
Professorat en general.
Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials, en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació Professional i en altres Administracions públiques.
3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
Personal docent en actiu en centres públics.
Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
Observacions
L'etnobotánica pot resultar una ferramenta didàctica útil que motive als estudiants cap a la recopilació i sabers tradicionals associats a les plantes, l'estudi de la cultura popular i a la conservació del patrimoni natural i cultural.
En aquest curs, coneixerem de forma pràctica infinitat de possibilitats i de productes que es poden elaborar en plantes de l'entorn mediterràni i que permetrà als docents dissenyar i desenvolupar multitut d'activitats i tallers relacionats en la conservació del patrimoni etnogràfic i el medi ambient, utilitzant la flora com a recurs didàctic.
Les sessions presencials és realitzaran a l'Espai Natura, Torreblanca (platja Torrenostra):
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.