Servei de Formació del Professorat
Curs 25CA98EP049 - Aprendre a l'aire lliure: estratègies per a integrar la natura en el currículum de primària
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Currículum
6 de maig de 2025
17 de juny de 2025
25 hores
40 (41 inscripcions realitzades)
Semipresencial
Terminis D'inscripció
17 de març de 2025
15 d'abril de 2025
4 de maig de 2025
06/05/2025 - 17:00 a 19:00
08/05/2025 - 17:00 a 19:00
13/05/2025 - 17:00 a 20:00
15/05/2025 - 17:00 a 19:00
20/05/2025 - 17:00 a 19:00
22/05/2025 - 17:00 a 19:00
03/06/2025 - 16:00 a 20:00
05/06/2025 - 16:00 a 17:30
10/06/2025 - 16:00 a 20:00
17/06/2025 - 16:00 a 18:30
Ponents
Elena Archiles Rubert

Objectius
    • OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA FORMACIÓ:
    • Reflexionar sobre els beneficis cognitius, emocionals i socials de l'aprenentatge a l'aire lliure i la seua rellevància al segle XXI.
    • Desenvolupar habilitats per programar activitats educatives que integren la natura al currículum escolar de manera significativa.
    • Explorar metodologies i estructures pedagògiques adients per a l'aprenentatge en espais naturals.
    • Identificar recursos naturals propers i aprofitar-los per dissenyar projectes interdisciplinaris que fomenten competències LOMLOE.
    • Aplicar eines d'observació i avaluació pràctica per mesurar l'aprenentatge en entorns naturals.
    • Dissenyar, implementar i presentar projectes d'aprenentatge a l'aire lliure integrats a la programació anual
    Continguts
      • CONTINGUTS ESPECÍFICS D'AQUESTA FORMACIÓ:
      • Beneficis de l'aprenentatge a la natura: cognitius, emocionals i socials.
      • Els desafiaments del segle XXI i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS): com integrar-los en l'educació a l'aire lliure.
      • Elements essencials a considerar abans de treballar a l'exterior: primers passos.
      • La diferència entre "programar amb la natura" i "eixir d'excursió"
      • Disseny d'activitats curriculars a la natura per a les àrees de Primària
      • Desenvolupament de competències transversals: sostenibilitat, autonomia, treball en equip i pensament crític.
      • Integració de valors ecosocials en l'aprenentatge
      • Metodologies :exploració, descobriment, joc i experimentació.
      • Estructures pedagògiques: moments de cercle, aprenentatge basat en projectes, caixes de recerca.
      • Connexió pedagògica entre l'aprenentatge dins i fora de l'aula.
      • Integrar els aprenentatges a l'exterior en la programació d'aula.
      • Estratègies pràctiques d'observació i avaluació competencial LOMLOE en entorns naturals.
      • Disseny de Situacions d'Aprenentatge que integren els espais naturals.
      • Creació de projectes interdisciplinaris adaptats a l'entorn pròxim.
      • Anàlisi i retroalimentació constructiva dels projectes dissenyats pels participants.
      Dirigit A
        • Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
        • 1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador
        • d'educació especial, fisioterapeuta, ) que presta els seus servicis en centres educatius no
        • universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
        • 2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes
        • educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials,
        • en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació
        • Professional i en altres Administracions públiques.
        • 3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
        Condicions
          • 1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
          • 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
          • 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
          • Personal docent en actiu en centres públics.
          • Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
          Observacions
            • El curs té 10 sessions, 6 sincrones en línea per TEAMS i 4 sessions presencials en el CEIP El Pinar del Grau de Castelló.Les sessions presencials es farán els dies:
            • 13 de maig. 3 hores.
            • 3 juny. 4 hores.
            • 10 juny. 4 hores.
            • 17 juny. 2.5 horas.
            • El curs es desenvolupa en modalitat mixta amb una metodologia activa, reflexiva i pràctica:
            • Videoconferències on-line
            • Exposicions teòriques i exemples pràctics inspiradors.
            • Recursos multimèdia
            • Vídeos, lectures i guies pràctiques, preferentment descarregables i d'accés lliure.
            • Sessions pràctiques en espais naturals.
            • Treball col·laboratiu i autònom.
            Termes Consultar inscripcions