Promoure l'ús i la integració efectiva d'eines digitals en la pràctica docent
Comprendre el Marc Comú de Competència Digital Europea i la seua aplicació en la programació d'aula. o Dissenyar programacions didàctiques que integren la competència digital de manera transversal, alineades amb el marc europeu.
Aplicar estratègies digitals per a millorar la planificació, avaluació i personalització de l'aprenentatge. Desenvolupar la pròpia competència digital docent i dotar a l'alumnat d'eines per a la seua adquisició i millora
Continguts
BLOC I. Fonaments de la Competència Digital en la Programació d'Aula
El Marc Comú de Competència Digital Europea : estructura i nivells. Competència digital docent i la seua integració en el currículum.
La programació d'aula des de la perspectiva de la competència digital. Planificació didàctica i disseny d'activitats digitals inclusives i accessibles.
BLOC II. Eines i Estratègies per al Desenvolupament de la Competència Digital
Tecnologies emergents i la seua aplicació en l'ensenyament. Ús de plataformes digitals per a la gestió de l'aula i l'avaluació. Creació de materials interactius i recursos digitals. Intel·ligència artificial en educació: eines, usos i potencial en la programació d'aula. Estratègies per a fomentar la competència digital en l'alumnat.
BLOC III. Implementació i Avaluació de la Competència Digital Disseny d'una programació d'aula amb enfocament digital. Integració de la competència digital en docents i alumnat
Dirigit A
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador d'educació especial, fisioterapeuta, ...) que presta els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació. 2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en serveis especials, en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació Professional i en altres Administracions públiques. 3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat. 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat. 3.Ordre d'inscripció seguint el següent criteri: Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació."
Observacions
Sessions síncrones Calendari: Dimecres 7 de maig de 2025: 17.30 a 19.30 Dilluns 12 de maig de 2025: 17.30 a 19.30 Dimecres 14 de maig de 2025: 17.30 a 19.30 Dilluns 19 de maig de 2025: 17.30 a 19.30 Dimecres 21 de maig de 2025: 17.30 a 19.30 Dilluns 26 de maig de 2025: 17.30 a 19.30 Dimecres 28 de maig de 2025: 17.30 a 19.30
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.