Generar estratègies que permeten el tractament integrat dels diferents llenguatges a l'aula d'Educació Infantil mitjançant el coneixement dels processos d'adquisició d'aquests.
Dissenyar, planificar, implementar i avaluar propostes educatives on es contemple el tractament globalitzat dels llenguatges en contextos significatius.
Explorar el moviment, l'expressió dramàtica, plàstica i el traç.
Aprendre a utilitzar diferents materials i diferents tècniques artístiques
Fomentar el treball en equip
Treballar des de la llibertat creativa
Crear ambients educatius a partir de ferramentes artístiques
Millorar l'escola a través de l'art
Continguts
Exploració sensorial de materials: fang, fusta, cartó, metall, plàstic reciclat.
Propietats, textures i possibilitats constructives.
Documentació pedagògica: com registrar el procés d'experimentació.
Creació d'estructures inspirades en la *biomímesis.
Construcció lliure i joc simbòlic.
Espais arquitectònics a l'aula: mini refugis, estructures temporals¿
La importància de l'escala i el cos en la construcció.
Elements bàsics de l'arquitectura: columnes, arcs, cúpules, bigues.
Construcció amb materials no convencionals.
Joc de forces, equilibris i resistència.
Arquitectures de paper i cartó:
Tècniques de plegatt, acoblament i construcció modular.
Creació de maquetes i estructures efímeres.
Relació entre geometria i construcció.
Relació entre l'arquitectura i la narració.
Disseny d'espais que evoquen emocions o relats.
Creació d'escenaris immersius amb materials reciclats.
Intervenció en l'espai amb elements arquitectònics.
Disseny d'ambients flexibles a l'aula.
Documentació i avaluació de l'impacte dels espais en l'aprenentatge.
Anàlisi de l'arquitectura urbana: places, carrers, edificis emblemàtics.
Creació d'una ciutat imaginària amb materials reutilitzats.
Reflexió sobre la sostenibilitat i el futur de les ciutats.
Dirigit A
Aquesta activitat és oferta formativa d'administracions públiques i podrà participar:
El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu en els centres educatius referits.
Professorat d'Infantil i Primària funcionari de carrera de la zona d'influència del Cefire territorial.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat. 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat. 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri: ¿ Personal docent en actiu en centres públics. ¿ Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
Observacions
El curs tindrà 4 sessions online els dies 13 i 27 de maig de 17.30-20.30h i el 10 i 17 de juny de 16-20h 1 sessió presencial el dia 3 de juny al MUNT Museo de la Infancia (Burjassot)
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.