Comprendre els beneficis pedagògics i curriculars que oferix la posada en marxa d'un projecte de ràdio escolar (i producció audiovisual) en el centre educatiu.
Conéixer els principis bàsics del llenguatge periodístic, tant escrit com audiovisual, aplicats al context de la ràdio i la TV escolar.
Familiaritzar-se amb les ferramentes i recursos tècnics necessaris per a la producció, edició i emissió de continguts radiofònics i de vídeo.
Desenrotllar habilitats per a l'elaboració i maquetació de notícies, entrevistes i formats informatius, alineats amb els objectius pedagògics del'aula.
Planificar i dur a terme la posada en marxa d'un projecte de ràdio escolar, incloent-hi aspectes d'organització, rols, programació i difusió de continguts.
Explorar la creació de vídeos informatius per a difondre les activitats del centre en el seu web complementant el treball radiofònic.
Continguts
Introducció al periodisme digital i ràdio escolar "L'Aula a l'Onda"
Aspectes bàsics del llenguatge periodístic
Ús i coneixement d'eines i recursos tècnics de la ràdio
Taller de llenguatge periodístic (aplicat a l'entorn radiofònic)
Elaboració de notícies, maquetació i comunicació.
Desenrotllament de la ràdio: posada en marxa del projecte de ràdio
Taller informatiu TV (creació de vídeos)
Dirigit A
Persones destinatàries de la formació de AAPP
Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador
d'educació especial, fisioterapeuta, ...) que presta els seus servicis en centres educatius no
universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes
educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials,
en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació
Professional i en altres Administracions públiques.
3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
Personal docent en actiu en centres públics.
Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
Observacions
La formació tindrà tres sessions d'obligada assistència els següents dies:
06/05 de 2025 de 17:30 a 19.30h (sessió síncrona per Teams)
13/05 de 2025 de 17:00 a 20:00h (CEIP Isabel Ferrer)
03/06 de 2025 de 17:00 a 20:00h (CEIP Isabel Ferrer)
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.