Servei de Formació del Professorat
Curs 25CA11EI017 - Estructures organitzatives en l'aula d'Educació Infantil
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Educació infantil
6 de maig de 2025
30 de juny de 2025
30 hores
35 (55 inscripcions realitzades)
CEFIRE de Castelló
Castelló De La Plana (Castelló)
Terminis D'inscripció
28 de març de 2025
28 d'abril de 2025
4 de maig de 2025
06/05/2025 - 17:30 a 20:30
14/05/2025 - 17:30 a 20:30
17/05/2025 - 09:00 a 15:00
20/05/2025 - 17:30 a 20:30
27/05/2025 - 17:30 a 20:30
30/06/2025 - 16:00 a 20:00
Ponents
Maria Mar Estrela Cervero
Raquel Mora Martinez

Objectius
  • Aprofundir en la importància de l'espai en el procés d'aprenentatge dels infants.
  • Oferir estratègies per analitzar i transformar els espais educatius.
  • Aportar recursos i experiències de referència.
  • Investigar sobre entorns d'aprenentatge segurs i estables, que possibiliten la igualtat d'oportunitats des d'un desenvolupament equilibrat dels xiquets i xiquetes.
  • Reflexionar sobre com crear condicions per oferir als infants oportunitats adequades a cadascun d¿ells o elles,en el seu procés de desenvolupament d¿experiències, relacions, coneixements i aprenentatges.
  • Contribuir a través de diferents estructures organitzatives de l¿aula a la construcció de nous significats a través de les relacions que li ofereix la realitat que l¿envolta.
  • Afavorir l¿actualització i perfeccionament professional en un entorn canviant que permeta una transformació de l¿escola adequada als temps, des d¿una visió crítica.
  • Presentar referents teòrics, pedagògics que sustenten la transformació de la nostra pràctica.
  • Facilitar estratègies que ajuden a dissenyar estructures organitzatives que permeten generar un clima de benestar, acollida, ordre que oferisquen oportunitats de joc, moviment, de relació, d¿exploració i descans, tal i com indica el Decret.
  • Documentar com a instrument de reflexió i avaluació per poder millorar, compartir i visibilitzar els processos.
  • Conéixer bones pràctiques respecte a organització, espais, propostes i materials que naixen de diferents situacions d¿aprenentatge.
  • Afavorir un aprenentatge competencial.
  • Partir de la reflexió de la pràctica docent per a repensar les nostres estructures organizatives i promoure transformacions en els centres i les aules.
Continguts
    • Actualització i perfeccionament professional.
    • Reflexió, disseny i implementació sobre la pràctica docent.
    • Relació entre aprenentatge, espais i sostenibilitat.
    • Tractament educatiu dels espais, temps i materials en relació al projecte pedagògic.
    • Planificació i transformació d¿estructures organitzatives.
    • Documentació pedagògica com a instrument de reflexió i avaluació.
    Dirigit A
      • Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
      • 1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
      • 2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials, en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació Professional i en altres Administracions públiques.
      • 3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
      Condicions
        • 1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
        • ¿Personal docent en actiu en centres públics.
        • ¿ Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
        Observacions
          • Es tracta d'una formació semipresencial amb 5 sessions en línia i una visita al CEIP Alejandra Soler (València) el dia 17 de maig de 09-14h
          Termes Consultar inscripcions