Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
Objectius específics:
Sensibilitzar sobre el treball col·laboratiu i d' assessorament de l'orientació amb tot l'equip docent.
Reflexionar conjuntament al voltant de les competències professionals de l'orientació.
Oferir recursos que potencien la presència, participació i aprenentatge de l' alumnat.
Assessorar en la millora del PEC, en l'organització de centre i en les programacions d'aula.
Conèixer les funcions específiques de l'orientació en les mesures de resposta educativa.
Facilitar el desenvolupament de les línies estratègiques del Pla general d'orientació.
Identificar i descriure les principals línies estratègiques de l' orientació educativa, incloent els seus objectius i àmbits d' aplicació.
Continguts
Aspectes claus de l'escola inclusiva
Continguts específics:
Estructura de l'orientació a la Comunitat Valenciana. Rol de l'orientador o orientadora.
Línia estratègica: el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Línia estratègica: orientació acadèmica i professional.
Línia estratègica: igualtat, convivència i benestar emocional.
Línia estratègica: transició i acollida.
Dirigit A
Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador d'educació especial, fisioterapeuta) que presta els seus servicis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials, en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació Professional i en altres Administracions públiques.
3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
REQUISITS ESPECÍFICS:
Dirigit a orientadors i orientadores novelles.
Condicions
Aquesta acció formativa va dirigida a professionals de l'orientació.
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
Personal docent en actiu en centres públics.
Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
Observacions
Aquesta formació forma part del programa específic de formacions adreçat a professionals de l'orientació, com a base del treball de totes les línies estratègiques de l'orientació educativa i professional (Ordre 10/2023).
L'admissió serà per ordre d'inscripció i havent confirmat la participació.
Aquest curs és en línia i es desenvolupa íntegrament a través de la plataforma AULES.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.