Reflexionar sobre l'aprenentatge basat en projectes (ABP) i les seues múltiples possibilitats pedagògiques.
Conèixer les possibles fonts d'inspiració per al disseny i l'aplicació de l'ABP a l'aula de Ciències Socials .
Identificar i conèixer diverses eines i metodologies utilitzables a l'ABP. Mostrar exemples pràctics.
Conèixer les pautes bàsiques per dissenyar i programar un ABP sobre la base de la legislació vigent.
Establir diferències i similituds entre projectes i situacions d'aprenentatge.
Conèixer els avantatges del treball cooperatiu i/o col·laboratiu. Reflexionar sobre les diverses possibilitats de creació dels grups de treball entre l'alumnat per tal de fomentar la inclusió.
Incloure als nostres projectes existents i per crear les pautes bàsiques del DUA (motivació, inclusió, flexibilitat i accessibilitat, etc.).
Mostrar exemples pràctics de projectes ja aplicats, contrastats i avalats per les autoritats educatives del Ministeri d'Educació (Recursos Educatius Oberts del projecte EDIA, Bones Pràctiques de l'INTEF, etc.).
Analitzar i conèixer les diverses formes i eines per avaluar les tasques plantejades i el projecte en general basant-se a la legislació educativa vigent.
Dissenyar (almenys un esquema desenvolupat) un projecte com a resultat final de la formació.
Continguts
Avantatges i àmplies possibilitats de la utilització de l'aprenentatge basat en projectes (ABP) a les assignatures relacionades amb les Ciències Socials.
Fonts d'inspiració i objectius per a la creació i aplicació de l'ABP a Ciències Socials i altres disciplines. Relació entre l'ABP, el Disseny Universal d'Aprenentatge (DUA) i la Inclusió educativa.
Projectes docents davant projectes educatius. Diferències i similituds entre situacions d'aprenentatge i diversos tipus de projectes ABP.
Disseny de projectes: legislació, eines, metodologies, estructura, plantejament, formats, productes finals, etc.
Aprenentatge cooperatiu i/o col·laboratiu. Equips de treball. Aplicació a l´aula.
El diari de reflexió i aprenentatge com a producte final i/o eina d'aprenentatge.
L'avaluació i la seva adequació a la legislació vigent: eines, possibilitats i recomanacions pràctiques.
Dirigit A
Persones destinatàries de la formació de AAPP
Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador
d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no
universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes
educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials,
en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació
Professional i en altres Administracions públiques.
3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
Personal docent en actiu en centres públics.
Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
Observacions
La formació es realitzarà a través de la plataforma Aules, amb dos sessions voluntàries síncrones en Teams (la primera a l'inici, 5 de maig de 17 a 19 hores centrada en el treball per projectes i la segona, 19 de maig de 17 a 19 hores centrada en DUA i Inclusió).
Obligatori realitzar totes les tasques plantejades en Aules (article 18 de l'ORDE 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que establix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives).
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.