Servei de Formació del Professorat
Curs 25CA88IN006 - El treball per projectes en l'ensenyament de les CCSS
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Humanístic
5 de maig de 2025
28 de maig de 2025
20 hores
40 (61 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
17 de març de 2025
15 d'abril de 2025
29 d'abril de 2025
Ponents
Jose Manuel Gil Sanchez

Objectius
    • Reflexionar sobre l'aprenentatge basat en projectes (ABP) i les seues múltiples possibilitats pedagògiques.
    • Conèixer les possibles fonts d'inspiració per al disseny i l'aplicació de l'ABP a l'aula de Ciències Socials .
    • Identificar i conèixer diverses eines i metodologies utilitzables a l'ABP. Mostrar exemples pràctics.
    • Conèixer les pautes bàsiques per dissenyar i programar un ABP sobre la base de la legislació vigent.
    • Establir diferències i similituds entre projectes i situacions d'aprenentatge.
    • Conèixer els avantatges del treball cooperatiu i/o col·laboratiu. Reflexionar sobre les diverses possibilitats de creació dels grups de treball entre l'alumnat per tal de fomentar la inclusió.
    • Incloure als nostres projectes existents i per crear les pautes bàsiques del DUA (motivació, inclusió, flexibilitat i accessibilitat, etc.).
    • Mostrar exemples pràctics de projectes ja aplicats, contrastats i avalats per les autoritats educatives del Ministeri d'Educació (Recursos Educatius Oberts del projecte EDIA, Bones Pràctiques de l'INTEF, etc.).
    • Analitzar i conèixer les diverses formes i eines per avaluar les tasques plantejades i el projecte en general basant-se a la legislació educativa vigent.
    • Dissenyar (almenys un esquema desenvolupat) un projecte com a resultat final de la formació.
    Continguts
      • Avantatges i àmplies possibilitats de la utilització de l'aprenentatge basat en projectes (ABP) a les assignatures relacionades amb les Ciències Socials.
      • Fonts d'inspiració i objectius per a la creació i aplicació de l'ABP a Ciències Socials i altres disciplines. Relació entre l'ABP, el Disseny Universal d'Aprenentatge (DUA) i la Inclusió educativa.
      • Projectes docents davant projectes educatius. Diferències i similituds entre situacions d'aprenentatge i diversos tipus de projectes ABP.
      • Disseny de projectes: legislació, eines, metodologies, estructura, plantejament, formats, productes finals, etc.
      • Aprenentatge cooperatiu i/o col·laboratiu. Equips de treball. Aplicació a l´aula.
      • El diari de reflexió i aprenentatge com a producte final i/o eina d'aprenentatge.
      • L'avaluació i la seva adequació a la legislació vigent: eines, possibilitats i recomanacions pràctiques.
      Dirigit A
        • Persones destinatàries de la formació de AAPP
        • Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
        • 1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador
        • d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no
        • universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
        • 2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes
        • educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials,
        • en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació
        • Professional i en altres Administracions públiques.
        • 3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
        Condicions
          • 1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
          • 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
          • 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
          • Personal docent en actiu en centres públics.
          • Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
          Observacions
            • La formació es realitzarà a través de la plataforma Aules, amb dos sessions voluntàries síncrones en Teams (la primera a l'inici, 5 de maig de 17 a 19 hores centrada en el treball per projectes i la segona, 19 de maig de 17 a 19 hores centrada en DUA i Inclusió).
            • Obligatori realitzar totes les tasques plantejades en Aules (article 18 de l'ORDE 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que establix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives).
            Termes Consultar inscripcions