Servei de Formació del Professorat
Curs 25CA11EI014 - Avaluacció: investigar i innovar per a millorar la pràctica docent en Educació Infantil
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Educació infantil
25 de setembre de 2025
12 de novembre de 2025
30 hores
30 (41 inscripcions realitzades)
Facultat de Ciències Humanes i Socials - Universitat Jaume I (UJI)
Castelló De La Plana (Castelló)
Terminis D'inscripció
23 de març de 2025
14 de setembre de 2025
18 de setembre de 2025
25/09/2025 - 17:00 a 20:00
08/10/2025 - 17:00 a 20:00
15/10/2025 - 17:00 a 20:00
05/11/2025 - 17:00 a 20:00
12/11/2025 - 17:00 a 20:00
Ponents
Lucia Sanchez-tarazaga Vicente
Aida Sanahuja Ribes

Objectius
  • Promoure l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil.
  • Afavorir la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa.
  • Aportar recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
  • Fomentar l'ús de la recerca-acció per a la millora de la pràctica docent i innovació educativa.
  • Desenvolupar habilitats per a la recol·lecció i anàlisi d'evidències a l'aula.
  • Promoure una cultura d'avaluació per a l'anàlisi crítica i la presa de decisions.
  • Desenvolupar habilitats per a la divulgació de recerques i experiències pedagògiques.
Continguts
    • La investigació-acció: el docent com a agent del canvi educatiu¿
    • Fases del cicle de investigació-acció (planificació, acció, observació i reflexió). Diferències entre el procés general de recerca i la investigació-acció. Com identificar problemes o àrees de millora en la pràctica docent i dissenyar projectes de recerca a l'aula.¿
    • Introducció a l'avaluació i la recerca en Educació Infantil¿
    • Conceptes bàsics d'avaluació i recerca educativa. Àmbits d'avaluació (sistema, centre, aula¿). Tipus d'avaluació aplicades a la recerca.¿
    • Disseny d'instruments per a la recol·lecció d'evidències a l'aula¿
    • Estratègies per a l'observació sistemàtica (rúbriques, diaris de camp i registres anecdòtics¿) i tècniques d'enquesta (qüestionari, entrevista, grup de discussió). Eines per al diagnòstic social participatiu (DSP).¿
    • Anàlisi de dades i reflexió crítica¿
    • Iniciació a les tècniques per a l'anàlisi de les evidències recollides (qualitatives i quantitatives). Reflexió sobre els resultats obtinguts i la seua implicació per a la millora de les estratègies pedagògiques. Com interpretar les dades en funció dels objectius de la recerca.¿
    • Divulgació i compartir les troballes: de la classe a la comunitat educativa¿
    • Canales per a comunicar els resultats de la recerca i l'avaluació. Difusió en canals divulgatius i científics (congressos).¿
    Dirigit A
      • Persones destinatàries de la formació de AAPP
      • Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
      • 1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador
      • d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no
      • universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
      • 2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes
      • educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials,
      • en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació
      • Professional i en altres Administracions públiques.
      • 3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
      Condicions
        • 1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
        • ¿ Personal docent en actiu en centres públics.
        • ¿ Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
        Observacions
          • Aquest curs tindrà 2 sessions online síncrones de 17.00-20.00h els dies 8 d'octubre i 5 de novembre i 3 presencials a la Facultat d'humànes i socials de la UJI els dies 25 de setembre, 15 d'octubre i 12 de novembre de 17-20h
          Termes Consultar inscripcions