Promoure l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil.
Afavorir la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa.
Aportar recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
Fomentar l'ús de la recerca-acció per a la millora de la pràctica docent i innovació educativa.
Desenvolupar habilitats per a la recol·lecció i anàlisi d'evidències a l'aula.
Promoure una cultura d'avaluació per a l'anàlisi crítica i la presa de decisions.
Desenvolupar habilitats per a la divulgació de recerques i experiències pedagògiques.
Continguts
La investigació-acció: el docent com a agent del canvi educatiu¿
Fases del cicle de investigació-acció (planificació, acció, observació i reflexió). Diferències entre el procés general de recerca i la investigació-acció. Com identificar problemes o àrees de millora en la pràctica docent i dissenyar projectes de recerca a l'aula.¿
Introducció a l'avaluació i la recerca en Educació Infantil¿
Conceptes bàsics d'avaluació i recerca educativa. Àmbits d'avaluació (sistema, centre, aula¿). Tipus d'avaluació aplicades a la recerca.¿
Disseny d'instruments per a la recol·lecció d'evidències a l'aula¿
Estratègies per a l'observació sistemàtica (rúbriques, diaris de camp i registres anecdòtics¿) i tècniques d'enquesta (qüestionari, entrevista, grup de discussió). Eines per al diagnòstic social participatiu (DSP).¿
Anàlisi de dades i reflexió crítica¿
Iniciació a les tècniques per a l'anàlisi de les evidències recollides (qualitatives i quantitatives). Reflexió sobre els resultats obtinguts i la seua implicació per a la millora de les estratègies pedagògiques. Com interpretar les dades en funció dels objectius de la recerca.¿
Divulgació i compartir les troballes: de la classe a la comunitat educativa¿
Canales per a comunicar els resultats de la recerca i l'avaluació. Difusió en canals divulgatius i científics (congressos).¿
Dirigit A
Persones destinatàries de la formació de AAPP
Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador
d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no
universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes
educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials,
en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació
Professional i en altres Administracions públiques.
3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
¿ Personal docent en actiu en centres públics.
¿ Personal tècnic educatiu en actiu en centres públics.
Observacions
Aquest curs tindrà 2 sessions online síncrones de 17.00-20.00h els dies 8 d'octubre i 5 de novembre i 3 presencials a la Facultat d'humànes i socials de la UJI els dies 25 de setembre, 15 d'octubre i 12 de novembre de 17-20h
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.