Aprofundir en la importància de l'espai en el procés d'aprenentatge dels infants.
Oferir estratègies per analitzar i transformar els espais educatius.
Aportar recursos i experiències de referència.
Dissenyar els espais educatius d'acord amb el projecte educatiu del centre.
Conéixer bones pràctiques respecte a disseny d¿espais, propostes i materials que naixen de diferents situacions d¿aprenentatges.
Afavorir l¿actualització i perfeccionament professional en un entorn canviant que permeta una transformació de l¿escola adequada als temps, des d¿una visió crítica.
Presentar referents teòrics, pedagògics que sustenten la transformació fonamentada dels espais educatius.
Facilitar estratègies que ajuden a dissenyar espais que permeten generar un clima de benestar, que siguen acollidors, ordenats i estèticament cuidats i oferisquen oportunitats de joc, de llibertat de moviment, de relació, d¿exploració i descans, tal i com indica el Decret.
Afavorir un aprenentatge competencial a partir del disseny dels espais educatius.
Documentar com a instrument de reflexió i avaluació per poder millorar, compartir i visibilitzar els processos.
Partir de la reflexió de la pràctica docent per a repensar els espais i elements escolars i promoure transformacions en els centres i les aules.
Relacionar aprenentatge, espai i sostenibilitat i plasmar de manera transversal i integral els objectius de desenvolupament sostenible.
Conèixer l'experiència de transformació de l'Escola Infantil "El Castell"
Visitar els espais de l'Escola Infantil "El Castell"
Continguts
Actualització i perfeccionament professional.
Reflexió, disseny i implementació sobre la pràctica docent.
Relació entre aprenentatge, espais i sostenibilitat.
Tractament educatiu dels espais, temps i materials en relació al projecte pedagògic.
Planificació i transformació d'espais educatius.
Documentació pedagògica com a instrument de reflexió i avaluació.
Dirigit A
Per ser un curs de la convocatòria d'Administracions Públiques, només podrà participar:
1. El personal docent i el personal tècnic educatiu (personal educador d'educació infantil, educador d'educació especial, fisioterapeuta, ¿) que presta els seus servicis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
2. Personal funcionari de cossos docents de la Comunitat Valenciana adscrit als organismes educatius de les diferents Conselleries, de l'Administració General de l'Estat, en servicis especials, en programes de l'Acció Educativa Espanyola en l'Exterior o en el Ministeri d'Educació i Formació Professional i en altres Administracions públiques.
3. Inspectores i inspectors d'Educació de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
¿ Personal docent en actiu en centres públics.
¿ Personal tècnic educatiu en actiu en centres públic
Observacions
Es tracta d'una formació semipresencial amb 5 sessions en línia i una visita a l'Escola Castell (La Pobla Llarga) el dia 7 de juny de 09-14h
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.