Conèixer les tecnologies de comunicació més utilitzades en els contextos educatius i comprendre la seua finalitat.
Conèixer l'ús de les tecnologies de col·laboració.
Conèixer les eines i models per a dur a terme una anàlisi reflexiva de l'ús de les tecnologies digitals en la pràctica docent.
Conèixer de manera general les mesures per a protegir les dades personals, la privacitat, la seguretat, els drets digitals i el benestar en utilitzar les tecnologies digitals en contextos educatius.
Conèixer els criteris per a la selecció de continguts digitals i aplicación pràctica d'estratègies de cerca i organització.
Conèixer i comprendre l'ús d'eines d'autor per a l'edició i creació de continguts digitals de qualitat respectant la normativa vigent sobre propietat intel·lectual.
Conèixer les tecnologies digitals per a la comunicació i interacció en situacions d'ensenyament i aprenentatge.
Conèixer de manera teòrica els criteris didàctics per a la utilització d'eines digitals de col·laboració a l'aula.
Conèixer les tecnologies digitals en situacions d'aprenentatge autoregulat.
Conèixer les tècniques, mitjans i instruments per a l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge emprant tecnologies digitals.
Conèixer l'ús de les tecnologies digitals per a obtenir, tractar, visualitzar, analitzar i interpretar les dades arreplegades en l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
Conèixer l'ús de les tecnologies digitals per a informar sobre els processos d'avaluació i orientar l'ensenyament i l'aprenentatge a partir d'aquestes valoracions.
Conèixer l'ús pedagògic de les tecnologies digitals per a facilitar l'accessibilitat i inclusió de tot l'alumnat.
Conèixer les funcionalitats de les tecnologies digitals per a respondre a les necessitats individuals de l'alumnat i dels criteris pedagògics per al seu ús.
Conèixer i comprendre la manera en què les tecnologies digitals poden afavorir el compromís actiu de l'alumnat amb el seu aprenentatge.
Conèixer i comprendre els aspectes tècnics implicats en l'alfabetització mediàtica i en el tractament d'informació i dades i dels criteris didàctics per al seu ensenyament i aprenentatge.
Conèixer i comprendre els aspectes implicats en els processos de comunicació i col·laboració en entorns digitals i dels criteris didàctics perquè l'alumnat aprenga a emprar aquestes eines i a construir la seua ciutadania i identitat digital de manera responsable i segura.
Conèixer i comprendre els aspectes tècnics implicats en el desenvolupament de la competència digital de l'alumnat per a crear continguts digitals i dels criteris didàctics per al seu ensenyament i aprenentatge.
Conèixer i comprendre els aspectes implicats en la utilització responsable i saludable de les tecnologies digitals i dels criteris didàctics perquè l'alumnat adquirisca hàbits d'ús segur i adopte decisions reflexives.
Conèixer i comprendre els aspectes didàctics implicats en el desenvolupament de la competència de l'alumnat perquè aprenga a utilitzar la tecnologia com a mitjà per a resoldre problemes i cobrir les seues necessitats en el context d'una societat digital.
Continguts
Àrea 1: Compromís professional. Ús de les tecnologies digitals per a la comunicació; la coordinació, participació i col·laboració dins del centre educatiu i amb altres professionals externs; la millora de l'acompliment a partir de la reflexió sobre la pròpia pràctica; el desenvolupament professional i la protecció de les dades personals, la privacitat i la seguretat i el benestar digital de l'alumnat en l'exercici de les seues funcions. Nivell A1.
Àrea 2: Continguts digitals. Cerca, modificació, creació i compartició de continguts digitals educatius. Nivell A1.
Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge. Gestió i organització de l'ús de les tecnologies digitals en l'ensenyament i l'aprenentatge. Nivell A1.
Àrea 4: Avaluació i retroalimentació. Utilització de tecnologies i estratègies digitals per a millorar l'avaluació, tant de l'aprenentatge de l'alumnat, com del propi procés d'ensenyament-aprenentatge. Nivell A1.
Àrea 5: Apoderament de l'alumnat. Ús de les tecnologies digitals per a millorar la inclusió, l'atenció a les diferències individuals i el compromís actiu de l'alumnat amb el seu propi aprenentatge. Nivell A1.
Àrea 6: Desenvolupament de la competència digital de l'alumnat. Capacitació dels estudiants per a utilitzar de manera creativa i responsable les tecnologies digitals per a la informació, la comunicació, la participació segura en la societat digital, la creació de continguts, el benestar, la preservació de la privacitat, la resolució de problemes i el desenvolupament dels seus projectes personals. Nivell A1.
Dirigit A
Docents en actiu de centres sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana en relació a la resolució de 7 de novembre de 2023, de la Direcció General de Personal Docent, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació per la qual es regula el procediment per a l'acreditació de la competència digital docent i amb accés a Ítaca, AULES i OVIDOC.
Condicions
El personal docent que en l'informe d'OVIDOC ja tinguen aconseguit aquest nivell, no podrà realitzar la formació
El creiteri per a l'assignació de places es realitzarà per ordre d'inscripció.
Per a la certificació i la seua posterior acreditació de la formació específica d'acreditació en competència digital docent, nivell A1, serà necessari fer lliurament de totes les activitats proposades en la totalitat de les àrees (mòduls), així com rebre una valoració positiva en funció dels criteris publicats en la guia didàctica del curs publicada en el mòdul inicial.
Observacions
En esta formació específica d'acreditació, el personal participant ha de conéixer les tecnologies digitals en la pràctica educativa per a evidenciar el nivell objecte de l'acreditació.
El personal participant tindrà a la seua disposició una aula virtual en la plataforma AULES de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, on s'allotjaran els materials i es realitzaran les activitats.
El personal participant ha de tindre coneixements en l'ús de l'entorn virtual d'aprenentatge AULES.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.