Taller 24CA54IN011 - Evaluación de la discapacidad motriz en el entorno escolar
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Atenció a la diversitat: necessitats educatives especials
13 de maig de 2024
5 de juny de 2024
15 hores
60 (105 inscripcions realitzades)
distància
Castelló De La Plana (Castelló)
Diana Chiralt Sanchez
26 de març de 2024
28 d'abril de 2024
7 de maig de 2024

• Conéixer les principals característiques i necessitats d´este alumnat.
  • Conéixer i aplicar tècniques útils per a valorar les seues necessitats educatives.
  • Analitzar i aplicar diferents procediments i estratègies d'adaptació curricular.
  • Conéixer diversos materials i recursos tècnics (tecnologies d'ajuda) per a donar resposta a les seues necessitats.
  • Analitzar propostes didàctiques i experiències concretes d'atenció d'este alumnat.
  • Afavorir la intervenció de les famílies en la resposta educativa a les necessitats este alumnat.
  • Aplicar en l'aula els continguts teòrics del curs elaborant i i desenrotllant propostes curriculars per a l'alumnat amb NEE.
  • 1. Conéixer el rol del fisioterapeuta d'educació des del model funcional i de participació, en el context de l'escola inclusiva.
  • 2. Conéixer i saber manejar eines de valoració funcional específiques del fisioterapeuta en l'entorn escolar (HEVANIFE i MOBILITAT EN LES TASQUES FÍSIQUES ESCOLARS)
  • 3. Saber extraure i redactar les aportacions del fisioterapeuta a l'Informe Sociopsicopedagógica dels resultats de la valoració funcional: criteris d'elegibilitat del suport del fisioterapeuta, modalitat i intensitat d'intervenció del fisioterapeuta (HECIFE) , actuacions dirigides a afavorir la mobilitat funcional de l'alumne amb discapacitat física a l'escola (Programa d'Aprenentatge Motor) i, actuacions dirigides a l'entorn físic i actitudinal de l'escola.
  • 4. Saber dissenyar el Programa Personalitzat d¿Aprenentatge motor i mobilitat.
  • Característiques de l'alumnat que presenta esta discapacitat.
  • Necessitats educatives més freqüents.
  • Procediments i tècniques d'avaluació.
  • Criteris i Estratègies d'adaptació curricular.
  • Materials, recursos i tecnologia educatives.
  • Experiències i propostes didàctiques concretes per a este alumnat.
  • Col·laboració amb les famílies.
  • Elaboració de programes i materials per a aplicar en l'aula.
  • 1. La valoració funcional en l'entorn escolar.
  • 2. Eines de valoració funcional específiques del fisioterapeuta: HEVANIFE, HECIFE i MOBILITAT EN LES TASQUES FÍSIQUES ESCOLARS.
  • 3. Aportacions del fisioterapeuta d'educació a l'Informe Sociopsicopedagógico .
  • 4. El Programa personalitzat d'Aprenentatge Motor.
    • Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els que s¿impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei Orgànica d¿Educació.
    • ¿ Personal docent i personal tècnic educatiu que preste serveis tècnics de suport educatiu als centres indicats a l¿apartat anterior.
    • ¿ Personal que haja finalitzat els graus i màster que deriven en l¿obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d¿Educació, Formació i Ocupació i que aquest personal no supose més del 50% de participació en l¿activitat.
    Observacions
      • Acompliment d¿un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l¿activitat.
      • 1. Professorat d¿especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l¿activitat.
      • 2. Ordre d¿inscripció seguint els següent criteri:
      • ¿ Personal docent actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art.108 LOE 2/2006).
      • ¿ Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art.108 LOE 2/2006).
      • ¿ Personal inscrit en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d¿Educació, Formació i Ocupació.
      • ¿ Resta de professorat.