Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24CA74IN005 - EDUSALUT.Coneixement, maneig, recursos i prevenció dels problemes de salut mental en xiquets i adolescents.
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Promoció de la salut escolar
3 de juny de 2024
26 de juny de 2024
20 hores
75 (140 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
24 d'abril de 2024
15 de maig de 2024
27 de maig de 2024
03/06/2024 - 17:00 a 20:00
05/06/2024 - 17:00 a 20:00
10/06/2024 - 17:00 a 20:00
12/06/2024 - 17:00 a 20:00
17/06/2024 - 17:00 a 20:00
19/06/2024 - 17:00 a 20:00
26/06/2024 - 17:00 a 19:00
Ponents
Maria Nieves Carrasco Merino
Carla Ramos Vidal
Juan Pablo Carrasco Picazo
Guillermo Legorburo Torres

Objectius
    • Conéixer les generalitats més importants sobre els problemes de salut mental infantojuvenil.
    • Conéixer els principals factors de risc per al desenvolupament de problemes de salut mental en xiquets i adolescents.
    • Diferenciar els problemes de salut mental més freqüents en xiquets i adolescents: trastorns de conducta, TDAH, trastorns de l'aprenentatge, TEA, trastorns afectius, trastorns d'ansietat, autolesions, trastorns de la conducta alimentària, trastorns psicòtics i trastorns per ús de substàncies.
    • Identificar els principals efectes secundaris del tractament farmacològic.
    • Entendre els mecanismes d'acció dels grups farmacològics i de les teràpies psicològiques.
    • Identificar les dificultats d'aprenentatge i adaptació que suposen els problemes de salut mental més freqüents en xiquets i adolescents.
    • Desenvolupar intervencions per a previndre els factors de risc per a desenvolupar problemes de salut mental associats a l'escolarització.
    • Conéixer la xarxa de recursos i professionals de salut mental infantojuvenil.
    • Conéixer els protocols educatius relacionats amb salut mental. o La Unitat Educativa Terapèutica/Hospital de dia infantojuvenil de Castelló. Descripció, objectius, aspectes funcionals, perfil de l'alumnat/pacient, protocols de derivació, normativa que la regula...."
    Continguts
      • Primera sessió: Generalitats de la salut mental infantojuvenil (3 juny de 17 a 20) .
      • 1. Definicions en salut mental
      • 2. Què és un problema de salut mental
      • 3. Diferències entre salut i patologia
      • 4. Factors de risc 5.
      • Factors protectors
      • 6. Trauma, abús i negligència
      • 7. Rehabilitació en salut mental infantojuvenil
      • 8. Estigma dels trastorns mentals
      • Segona sessió: Trastorns de conducta, hipercinètics i de l'espectre autista (5 juny de 17 a 20) .
      • 9. Trastorns de conducta
      • 10. TDAH i trastorns aprenentatge
      • 11. Trastorns de l'espectre autista
      • Tercera sessió: Trastorns afectius, d'ansietat i autolesions (10 juny de 17 a 20) .
      • 12. Trastorns afectius
      • 13. Trastorn obsessivocompulsiu
      • 14. Trastorns d'ansietat
      • 15. Suïcidi i autolesions
      • Quarta sessió: Trastorns de la conducta alimentària, psicòtics i addiccions (12 juny de 17 a 20) .
      • 16. Trastorns per ús de substàncies
      • 17. Trastorns psicòtics
      • 18. Trastorns de la conducta alimentària
      • Cinquena: Tractaments farmacològics i psicoterapèutics (17 juny de 17 a 20) .
      • 19. Classificació dels fàrmacs en salut mental
      • 20. Mecanismes d'acció
      • 21. Efectes secundaris més freqüents
      • 22. Classificació de les psicoteràpies
      • 23. Funcionament i efectivitat de les psicoteràpies
      • 24. Factors comuns d'èxit
      • 25. Teràpia familiar
      • Sexta: Intervencions per a la prevenció dels problemes de salut mental des de l'escola (19 juny de 17 a 20) .
      • 26. Comunitats d'aprenentatge
      • 27. Intervencions anti-bullying
      • 28. Detecció de problemes de salut mental a l'aula
      • Setena: Funcionament, derivació i paper de la Unitat Educatiu-Terapèutica (UET) /Hospital de dia Infanto Juvenil de Castelló (26 juny de 17 a 19) .
      • 29. Què és . Singularitat respecte a unes altres UETs.
      • 30. Història
      • 31. Aspectes funcionals, protocols de derivació,objectius, normativa que la regula...."
      Dirigit A
        • Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els que s' impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei Orgànica d'Educació.
        • Personal docent i personal tècnic educatiu que preste serveis tècnics de suport educatiu als centres indicats a l' apartat anterior.
        • Personal que haja finalitzat els graus i màster que deriven en l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació i que aquest personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
        Observacions
          • 1. Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
          • 2. Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
          • 3. Ordre d'inscripció seguint els següent criteri:
          • Personal docent actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art.108 LOE 2/2006).
          • Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art.108 LOE 2/2006).
          • Personal inscrit en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació.
          • Resta de professorat.
          Termes Consultar inscripcions