Jose Diaz Cervera Francisco Javier Perea Lopez Claudio Nieto Maestre Maria Carmen Jimenez Garcia Gonzalo Pin Arboledas Carla Naomi Salbia Llorens
Objectius
Aquest curs està organitzat conjuntament per la DG d'Innovació i Inclusió Educativa, la DG de Personal (Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació) i la DG de Salut Pública (Conselleria de Sanitat).
Objectius:
Promoure l'educació per a la salut formant en cronobiologia i son a professionals de l'educació i la sanitat, de manera conjunta, per a desenvolupar sinergies de salut des de totes dues perspectives.
Dotar a docents i sanitaris dels coneixements teòrics bàsics que els permeten valorar la importància de cuidar el son d'alumnes i pacients, els seus trastorns més freqüents i les conseqüències que tenen sobre la salut integral, la conducta i l'aprenentatge.
Facilitar ferramentes de diagnòstic precoç de les dificultats amb el son dins de l'àmbit escolar.
Implementar mesures de prevenció i d'educació de l'hàbit saludable del somni en el procés d'ensenyament aprenentatge.
Fomentar la coordinació del personal docent i sanitari en esta àrea de la salut.
Les sessions seran impartides per personal docent i personal sanitari.
Continguts
MÒDUL I: Fonaments fisiològics del somni en l'alumnat. Evolució dels patrons del son durant la infància-adolescència. Avaluació del soni identificació de signes de sospita en centres de salut i centres educatius.
MÒDUL II: Cronobiologia. Conceptes bàsics en relació amb l'evolució des del naixement fins a l'adolescència. Cronoaprenentatge en les diferents etapes.
MÒDUL III: Trastorns del son de l'alumnat: visió genèrica en relació amb l'aprenentatge.
MÒDUL IV: Conseqüències dels trastorns del son en la salut integral i impacte en el rendiment escolar.
MÒDUL V-VI: Son i escolaritat. Cronoaprenentatge en les diferents etapes: la seua mútua influència i accions des del centre educatiu i el sanitari
MÒDUL VII: Discussió de propostes d'actuació elaborades per equips mixtos formats per docents i sanitaris per a fomentar en l'alumnat hàbits de vida saludables relacionats amb el somni.
Ponents: personal docent i sanitari
Dirigit A
Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació
Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior
Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i este personal no supose més del 50% de participació en l'activitat
REQUISITS ESPECÍFICS
Professorat de Formació Professional i EAE
Personal docent i personal tècnic educatiu d'Educació Infantil (2n cicle), Ed. Primària i Educació Secundària amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
Personal docent i personal tècnic educatiu d'Educació Infantil (2n cicle), Educació Primària i Educació Secundària que preste servicis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
Personal d'Educació Infantil (2n cicle), Educació Primària i Educació Secundària que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i este personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
Condicions
1. Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat
2. Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat
3. Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006)
Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006)
Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Resta del professorat
1. Professorat de les especialitats d'Educació Infantil (2n cicle), Ed.Primària i Educació Secundària relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
2. Orde d'inscripció * seguint el següent criteri:
Personal docent d'Educació Infantil (2n cicle), Ed.Primària i Ed. Secundària en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
Personal tècnic educatiu d'Educació Infantil (2n cicle), Ed.Primària i Ed. Secundària en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
Personal d'Educació Infantil (2n cicle), Ed.Primària i Ed. Secundària inscrit en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
Resta del professorat.
*Les places es repartiran equitativament entre participants de les tres etapes educatives.
Observacions
Aquesta activitat formativa està cofinançada pel Fons Social Europeu. L'FSE inverteix en el teu futur
Todo el profesorado que solicite realizar esta formación será admitido en la misma y posteriormente confirmado de oficio
L'Orde 65/2012 de 26 d'octubre, estableix en l'Article 18. Avaluació de la participació
1. L'avaluació de les persones assistents en les activitats es realitzarà de forma positiva o negativa. Per ser avaluat/da positivament haurà de complir-se les següents condicions:
a) Participar activament en totes les propostes
b) Assistir a un mínim del 85% de les sessions presencials
c) Realitzar les activitats obligatòries propostes en el disseny de la formació
MÒDUL I. 25 d'abril. Sessió presencial. De 17.30 a 19.30
MÒDUL II. 7 de maig. Sessió en línia. De 17.30 a 20.30
MÒDUL III. 9 de maig. Sessió en línia. De 17.30 a 20.30
MÒDUL IV. 14 de maig. Sessió en línia. De 17.30 a 20.30
MÒDUL V. 16 de maig. Sessió en línia. De 17.30 a 20.30
MÒDUL VI. 21 de maig. Sessió presencial. De 17.30 a 20.30
MÒDUL VII. 23 de maig. Sessió presencial. De 17.30 a 20.30
Els participants formaran grups de treball mixtos i elaboraran propostes de les accions a desenvolupar a les aules i disposaran de material de lectura i altres recursos en una aula virtual Moodle. El treball en equip juntament amb la revisió del material disponible computarà un total de 5 hores.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.