Generar estratègies que permeten el tractament integrat dels diferents llenguatges a l'aula d'Educació Infantil mitjançant el coneixement dels processos d'adquisició d'aquests.
Dissenyar, planificar, implementar i avaluar propostes educatives on es contemple el tractament globalitzat dels llenguatges en contextos significatius.
Conèixer els fonaments teòrics que sustenten l'enfocament Reggio: documentació, escolta, cent llenguatges, relacions Iniciar-se en la ciència de la llum: els reflexos i les ombres en aplicacions per a nens, la refracció i la transparència en propostes infantils, utilitzar el retroprojector, el projector i les ombres en activitats educatives.
La creativitat artística com a llenguatge d¿expressió.
Apropament a les tècniques bàsiques de creació.
Continguts
Reggio Emilia, els diferents llenguatges, documentació, escolta...
Disseny d'espais de l'aula
La pedagogia de la llum: beneficis, conceptes, expressió artística, paisatges digitals...
Taula de llum: peces soltes, natura, experiments, contes...
Llum negre: Bioluminescència, fluorescència, materials i pigments...
Personal docent i personal tècnic educatiu d'educació infantil amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els que s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei Orgànica d'Educació.
Personal docent i personal tècnic educatiu que preste serveis tècnics de suport educatiu en Educació Infantil als centres indicats a l' apartat anterior.
Personal que haja finalitzat els graus i màster que deriven en l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les borses de l'especialitat d'Educació Infantil de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació i que aquest personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
Observacions
1. Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2. Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l' activitat.
3. Ordre d'inscripció seguint els següent criteri:
Personal docent d'educació infantil actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art.108 LOE 2/2006).
Personal tècnic educatiu en educació infantil en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art.108 LOE 2/2006).
Personal inscrit en alguna de les borses de l'especialitat d'educació infantil docent de la Conselleria d' Educació, Formació i Ocupació.
Resta de professorat.
El taller consta de 12h a través de la plataforma Teams y una sesión práctica de 3 horas que se realizará en el CEIP CERVANTES DUALDE de BETXI
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.