Curs a distància 24CD97IP036 - CURRÍCULUM. Competència Digital de l'alumnat en Educació Infantil i Primària
Ofertat per CEFIRE Específic de Competència Digital Docent
Competència digital docent
22 d'abril de 2024
9 de juny de 2024
30 hores
45 (més de 90 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a distància amb sessions presencials virtuals síncrones
20 de març de 2024
9 d'abril de 2024
16 d'abril de 2024
22/04/2024
29/04/2024 - 17:30 a 19:00
27/05/2024 - 17:30 a 19:00
09/06/2024
Ponents
Carlos Miragall Colomar

• Promoure estratègies que milloren la competència digital de l'alumnat i fomenten l'ús crític i responsable de la tecnologia digital en el seu entorn educatiu, personal i social
  • Comprendre l'entorn d'Aules com a plataforma educativa.
  • Identificar la importància de la competència digital en l'educació actual.
  • Fomentar la col·laboració i el treball en equip a través de mitjans digitals.
  • Promoure el benestar digital entre l'alumnat.
  • Explorar eines i plataformes per a la creació de contingut digital en Infantil i Primària.
  • Integrar les tecnologies de manera significativa en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
    • Presentació d'Aules: funcionalitats i avantatges.
    • Utilització de recursos multimèdia dins d'Aules.
    • Rellevància de la competència digital en l'educació del segle XXI.
    • El marc de referència de la competència digital: àrees i nivells.
    • Estratègies per al tractament eficient de la informació.
    • Coneixements bàsics sobre gestió de dades i privacitat.
    • Accés i ús de la identitat digital.
    • Ferramentes per a la col·laboració en línia: entorn Microsoft 365.
    • Ciberseguretat i prevenció.
    • Gestió del temps i l'ús equilibrat de les tecnologies.
    • Creació de materials educatius i interactius.
    • Col·laboració dels estudiants en la creació de continguts.
    • Integració de les TAC en les activitats d'aprenentatge.
    • Avaluació i retroalimentació en entorns digitals.
      • Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
      • Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
      • Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i este personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
      • Formació dirigida a docents de les etapes d'Infantil y Primària.
        • 1. Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 2. Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 3. Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
        • Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
        • Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
        • Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
        • Resta del professorat.
        Observacions
          • El curs es realitzarà en la modalitat a distància amb dues sessions síncrones obligatòries:
          • Sessió 1: Dilluns 29 d'abril de 17:30h-19h
          • Sessió 2: Dilluns 27 de maig de 17:30h-19h
          • La realització de totes les tasques és obligatòria per obtindre la certificació.
          • Serà obligatori accedir a l'aula virtual del curs durant els tres primers dies des de l'inici.