Laura Lopez Martinez Jose Ramon Codina Villalon Desiree Ortiz Lazaro
Objectius
Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
Entendre el comportament suïcida
Detectar els senyals de risc
Identificar situacions estressants i conflictives dins de l'aula
Conéixer la teràpia d'acceptació i compromís
Dotar de ferramentes de tolerància al malestar i d'habilitats de fusió cognitiva
Mostrar nocions bàsiques sobre l'organització de la resposta educativa en les UET (Tallers terapèutics, grups terapèutics, metodologies, organització curricular, organització espai temporal)
Conéixer els perfils de salut mental susceptibles d'escolarització en la UET
Comprendre què són les emocions i com s'originen
Entendre la importància dels nostres pensaments
Ferramentes per a passar el nostre pensament i actitud de reactiva a proactiva
Comprendre les funcions, obtindre estratègies i ferramentes de gestió emocional, per a l'alegria, ira, la por i la tristesa
Entendre que tot conflicte o comportament disruptiu comporta darrere un bloqueig emocional
Continguts
Aspectes claus de l'escola inclusiva
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Comportament suïcida i autolesions en la infància i adolescència
Detecció de senyals de risc i avaluació
Presència de senyals d'alerta
Anàlisi funcional de les conductes problema a l'aula
Teràpia d'acceptació i compromís
Normativa i procediments que regulen els processos de transició a la Unitat Educativa Terapèutica i des d'esta als de centres de referència
Relació: Pensament-Emoció-Conducta
Pensament reactiu vs proactiu
Competències emocionals bàsiques
Dirigit A
Dirigit a departament d'orientació, persones coordinadores d'igualtat i convivència, equips directius, persones tutores, al professorat que pertany a la comissió de convivència i al col·lectiu complet del professorat de tots els nivells.
Condicions
Se seleccionarà per ordre d'inscripció, havent confirmat l'assistència
Observacions
La formació és semipresencial. Els dies 22,29 d'abril i 6,13 i 20 de maig les sessions seran via Teams i els dies 27 de maig i 3 i 10 de juny presencials al Cefire de Gandia
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.