Servei de Formació del Professorat
Curs 24GA99IN025 - Detecció, prevenció de la conducta suïcida en contextos educatius
Ofertat per CEFIRE de Gandia
Dades generals
Educació inclusiva
22 d'abril de 2024
10 de juny de 2024
20 hores
45 (80 inscripcions realitzades)
CEFIRE de Gandia (semipresencial)
Gandia (València)
Terminis D'inscripció
21 de març de 2024
15 d'abril de 2024
18 d'abril de 2024
22/04/2024 - 17:30 a 19:30
29/04/2024 - 17:30 a 19:30
06/05/2024 - 17:30 a 19:30
13/05/2024 - 17:30 a 19:30
20/05/2024 - 17:30 a 19:30
27/05/2024 - 17:00 a 20:00
03/06/2024 - 17:00 a 20:30
10/06/2024 - 17:00 a 20:30
Ponents
Laura Lopez Martinez
Jose Ramon Codina Villalon
Desiree Ortiz Lazaro

Objectius
  • Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS
  • Entendre el comportament suïcida
  • Detectar els senyals de risc
  • Identificar situacions estressants i conflictives dins de l'aula
  • Conéixer la teràpia d'acceptació i compromís
  • Dotar de ferramentes de tolerància al malestar i d'habilitats de fusió cognitiva
  • Mostrar nocions bàsiques sobre l'organització de la resposta educativa en les UET (Tallers terapèutics, grups terapèutics, metodologies, organització curricular, organització espai temporal)
  • Conéixer els perfils de salut mental susceptibles d'escolarització en la UET
  • Comprendre què són les emocions i com s'originen
  • Entendre la importància dels nostres pensaments
  • Ferramentes per a passar el nostre pensament i actitud de reactiva a proactiva
  • Comprendre les funcions, obtindre estratègies i ferramentes de gestió emocional, per a l'alegria, ira, la por i la tristesa
  • Entendre que tot conflicte o comportament disruptiu comporta darrere un bloqueig emocional
Continguts
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS
  • Comportament suïcida i autolesions en la infància i adolescència
  • Detecció de senyals de risc i avaluació
  • Presència de senyals d'alerta
  • Anàlisi funcional de les conductes problema a l'aula
  • Teràpia d'acceptació i compromís
  • Normativa i procediments que regulen els processos de transició a la Unitat Educativa Terapèutica i des d'esta als de centres de referència
  • Relació: Pensament-Emoció-Conducta
  • Pensament reactiu vs proactiu
  • Competències emocionals bàsiques
Dirigit A
    • Dirigit a departament d'orientació, persones coordinadores d'igualtat i convivència, equips directius, persones tutores, al professorat que pertany a la comissió de convivència i al col·lectiu complet del professorat de tots els nivells.
    Condicions
      • Se seleccionarà per ordre d'inscripció, havent confirmat l'assistència
      Observacions
        • La formació és semipresencial. Els dies 22,29 d'abril i 6,13 i 20 de maig les sessions seran via Teams i els dies 27 de maig i 3 i 10 de juny presencials al Cefire de Gandia
        Termes Consultar inscripcions