Curs a distància 24IN74IN005 - EDUSALUT. Promoció de la salut i el benestar emocional de l'alumnat: eines per a la detecció i prevenció a l'aula. 6a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Promoció de la salut escolar
15 d'abril de 2024
20 de maig de 2024
30 hores
45 (més de 90 inscripcions realitzades)
a distància
6 de febrer de 2024
8 d'abril de 2024
11 d'abril de 2024
Ponents
Meritxell Lozano Rochel

• 1. Comprendre el concepte de resiliència i d'adaptació bio-psicosocial.
    • 2. Conéixer i comprendre els principals problemes associats a la salut mental que poden afectar a l'alumnat i saber com detectar-los.
    • 3. Aprendre els factors de risc, de protecció i protocols d'actuació des del centre escolar davant signes de disfunció bio-psicosocial.
    • 4. Potenciar recursos per a cuidar la salut física i mental de l'alumnat i del professorat.
      • Resiliència i funcionament bio-psicosocial.
      • Definició, factors de protecció, risc i signes d'alerta dels principals problemes de salut mental en l'alumnat.
      • Aspectes psicològics i socials de la pandèmia Covid19.
      • Gestió de l'alumnat amb problemes de salut mental. Compatibilitat del tractament i els estudis.
      • Recursos per a promoure el benestar: millorar la salut física i mental de l'alumnat i del professorat.
        • Professorat de secundària i professionals de l'especialitat d' Orientació Educativa amb la següent prioritat:
        • Funcionaris (de carrera, en pràctiques e interins)
        • No funcionaris (treballant en centres concertats)
          • Es prioritzarà a funcionaris (de carrera, en pràctiques i interins).
            • Aquest curs es desenvoluparà en línia a través de la plataforma Moodle.