Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24IN89IN007 - Avaluació sociopsicopedagógica i planificació de suports basat en la interacció alumne-ambiente. 6a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Dades generals
Orientació educativa
4 de març de 2024
29 d'abril de 2024
30 hores
70 (més de 140 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
8 de febrer de 2024
25 de febrer de 2024
29 de febrer de 2024
Ponents
Antonio Amor González
Verónica Guillén Martín
María Fernández Sánchez

• Potenciar l'orientació educativa dins del marc de l'escola inclusiva.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS D'ESTA ACCIÓ FORMATIVA:
  • 1. Conéixer enfocaments soci-ecològics d'avaluació i planificació de suports enfront de perspectives centrades en el dèficit en l'àmbit de l'atenció a la diversitat.
  • 2. Millorar les competències dels professionals de l'orientació en l'avaluació sociopsicopedagógica, en l'anàlisi de la intensitat de les necessitats de suport de l'alumnat i en la resposta educativa per a oferir suports personalitzats.
  • 3. Aprendre a utilitzar i interpretar instruments d'avaluació de necessitats de suport i de resultats personals, especialment, l'Escala d'Intensitat de Suports per a Xiquets i Adolescents (SIS-C).
Continguts
  • L'orientació educativa a l'escola inclusiva.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS D'ESTA ACCIÓ FORMATIVA:
  • Mòdul I. Mòdul conceptual
  • 1. El dret a l'educació inclusiva: Què ens diu l'article 24 de la Convenció de Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat?
  • 2. Paradigma de suports i model de qualitat de vida: dos enfocaments centrats en el context per a la inclusió de l'alumnat:
  • 2.1. Comprenent a l'alumnat en relació amb el seu ambient: necessitats de suport, suports i sistemes de suports.
  • 2.2. El disseny universal i el disseny universal per a l'aprenentatge com a sistemes de suports.
  • 2.3. El model de qualitat de vida individual com a enfocament conceptual i aplicat que atén la globalitat de l'alumne/a.
  • 3. Una visió integral: drets, suports i qualitat de vida per a la inclusió.
  • Mòdul II. Mòdul teoricopràctic:
  • 4. Eines d'avaluació de necessitats de suports:
  • 4.1. L'Escala d'Intensitat de Suports per a Xiquets i Adolescents (SIS-C): població destinatària, estructura, format d'implementació i usos.
  • 4.2. L'Escala d'
Dirigit A
    • Professionals de l'orientació educativa en les etapes d'educació infantil i primària, educació secundària obligatòria i formació professional amb la següent prioritat:
    • Funcionaris (de carrera, en pràctiques e interins)
    • No funcionaris (treballant en centres concertats)
    Condicions
      • Aquest curs és on-line i es desenvolupa a través de la plataforma AULES.
      Observacions
          Termes Consultar inscripcions