Jose Manuel Perez Burgos Roque Belenguer Barrionuevo
Objectius
Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
Conèixer l'illa de Tabarca des d'una perspectiva històrica, cultural i mediambiental mitjançant el seu patrimoni.
Valorar el patrimoni natural i cultural de l'illa de Tabarca com a elements a protegir i difondre.
Proporcionar orientacions metodològiques per a treballar a l'aula i preparar la visita a l'illa de Tabarca centrades en la interpretació del patrimoni i la promoció de la consciència ambiental.
Desenvolupar estratègies per a la integració efectiva del patrimoni de Tabarca en el currículum escolar, fomentant l'aprenentatge en projectes interdisciplinaris, el treball per àmbits i el disseny de situacions d'aprenentatge.
Continguts
Orígens, geografia i història de l'illa de Tabarca.
Patrimoni cultural tabarquí: conjunt històric-artístic, edificacions emblemàtiques, tradicions i costums.
Patrimoni natural tabarquí: reserva marina, biodiversitat i el medi terrestre
El Museu Nova Tabarca i el CEAM Tabarca.
Nova Tabarca com a paradigma del patrimoni integral: història, cultura i naturalesa.
Planificació i gestió de visites educatives al patrimoni cultural i natural de Tabarca amb l'alumnat.
Dirigit A
Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i este personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
Condicions
1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
a) Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
b) Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
c) Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
d) Resta del professorat.
Observacions
1a SESSIÓ. Dijous 30 de maig de 2024 de 17:30 a 19:30 sessió en línia. Continguts a tractar:
a) presentació de la jornada
b) l'illa de Tabarca: història, patrimoni cultural i natural
c) materials didàctics sobre l'illa de Tabarca
d) web de la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Alacant
e) planificació de la visita a l'illa del dissabte 01 de juny de 2024.
2a SESSIÓ Dissabte 01 de juny de 2024. Itinerari a l'illa de Tabarca visitant el seu patrimoni: Museu Nova Tabarca, itinerari urbà i natural visitant els seus principals punts d'interès.
Lloc de partida: a les 09:30 al PORT DE SANTA POLA, Alacant (sortirem a les 10:00). Hora d'arribada: sortirem de Tabarca a les 17:00 i arribarem a les 17:15 aproximadament a Santa Pola. Tenim la possibilitat de tornar a les 18:30 des de Tabarca amb l'últim vaixell.
MATERIALS A PORTAR A L'ILLA DE TABARCA:
Roba còmoda
Sabatilles esportives o similars
Gorra, ulleres i protecció solar
Esmorçar i aigua
IMPORTANT: el TRANSPORT fins a Santa Pola i a l'illa CORRE A CÀRREC DELS PARTICIPANTS, així com l'ESMORZAR i el DINAR a Tabarca. Des del CEFIRE intentarem negociar amb un restaurant un menú per dinar a l'illa, encara que els assistents poden triar altres opcions.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.