Jornades 24AL88IN007 - L'illa de Tabarca: patrimoni cultural i natural com a recurs didàctic
Ofertat per CEFIRE d'Alacant
Humanístic
30 de maig de 2024
1 de juny de 2024
10 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
Tabarca
Alacant (Alacant)
Manuel David Avi Flores
22 d'abril de 2024
19 de maig de 2024
27 de maig de 2024
30/05/2024 - 17:30 a 19:30
01/06/2024 - 09:30 a 17:30
Ponents
Jose Manuel Perez Burgos
Roque Belenguer Barrionuevo

• Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
  • Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
  • Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
  • Conèixer l'illa de Tabarca des d'una perspectiva històrica, cultural i mediambiental mitjançant el seu patrimoni.
  • Valorar el patrimoni natural i cultural de l'illa de Tabarca com a elements a protegir i difondre.
  • Proporcionar orientacions metodològiques per a treballar a l'aula i preparar la visita a l'illa de Tabarca centrades en la interpretació del patrimoni i la promoció de la consciència ambiental.
  • Desenvolupar estratègies per a la integració efectiva del patrimoni de Tabarca en el currículum escolar, fomentant l'aprenentatge en projectes interdisciplinaris, el treball per àmbits i el disseny de situacions d'aprenentatge.
    • Orígens, geografia i història de l'illa de Tabarca.
    • Patrimoni cultural tabarquí: conjunt històric-artístic, edificacions emblemàtiques, tradicions i costums.
    • Patrimoni natural tabarquí: reserva marina, biodiversitat i el medi terrestre
    • El Museu Nova Tabarca i el CEAM Tabarca.
    • Nova Tabarca com a paradigma del patrimoni integral: història, cultura i naturalesa.
    • Planificació i gestió de visites educatives al patrimoni cultural i natural de Tabarca amb l'alumnat.
      • Personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana en els quals s'impartisquen els ensenyaments regulats per la Llei orgànica d'Educació.
      • Personal docent i personal tècnic educatiu que preste servicis tècnics de suport educatiu als centres indicats en l'apartat anterior.
      • Personal que haja finalitzat els graus i màster que conduïxen a l'obtenció de la titulació docent, sempre que es troben inscrits en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació i este personal no supose més del 50% de participació en l'activitat.
        • 1.Acompliment d'un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 2.Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
        • 3.Orde d'inscripció seguint el següent criteri:
        • a) Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
        • b) Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
        • c) Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
        • d) Resta del professorat.
        Observacions
          • 1a SESSIÓ. Dijous 30 de maig de 2024 de 17:30 a 19:30 sessió en línia. Continguts a tractar:
          • a) presentació de la jornada
          • b) l'illa de Tabarca: història, patrimoni cultural i natural
          • c) materials didàctics sobre l'illa de Tabarca
          • d) web de la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Alacant
          • e) planificació de la visita a l'illa del dissabte 01 de juny de 2024.
          • 2a SESSIÓ Dissabte 01 de juny de 2024. Itinerari a l'illa de Tabarca visitant el seu patrimoni: Museu Nova Tabarca, itinerari urbà i natural visitant els seus principals punts d'interès.
          • Lloc de partida: a les 09:30 al PORT DE SANTA POLA, Alacant (sortirem a les 10:00). Hora d'arribada: sortirem de Tabarca a les 17:00 i arribarem a les 17:15 aproximadament a Santa Pola. Tenim la possibilitat de tornar a les 18:30 des de Tabarca amb l'últim vaixell.
          • MATERIALS A PORTAR A L'ILLA DE TABARCA:
          • Roba còmoda
          • Sabatilles esportives o similars
          • Gorra, ulleres i protecció solar
          • Esmorçar i aigua
          • IMPORTANT: el TRANSPORT fins a Santa Pola i a l'illa CORRE A CÀRREC DELS PARTICIPANTS, així com l'ESMORZAR i el DINAR a Tabarca. Des del CEFIRE intentarem negociar amb un restaurant un menú per dinar a l'illa, encara que els assistents poden triar altres opcions.