Aranzazu Saura Gimenez Eva Maria Rodgla Borja Irene Lopez Díaz Blanca Barbera Rosello Begoña Llorenes Macian Carolina Martinez Mulet Sergio Robledillo Nieto Rosa Alvarez Perez Rosa Mari Baquero
Objectius
Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
Dotar al professorat d'eines pràctiques per a la inclusió.
Conéixer les necessitats educatives de l'alumnat amb diversitat funcional.
Dotar al professorat d'eines per a implementar mesures d'accessibilitat cognitiva a les aules.
Conéixer els recursos necessaris i eines per a avaluar i intervindre amb els SAAC amb suport.
Adquirir coneixements i comprensió sobre el TEA i altres diversitats, en relació al desenvolupament emocional, les alteracions sensorials i l'aparició de conductes repetitives, restringides i estereotipades.
Aprendre estratègies bàsiques per a poder organitzar i estructurar una Unitat Específica en centres ordinaris, partint dels principis de l'ensenyament estructurat.
Saber planificar i coordinar el treball interdisciplinari dels professionals implicats en el centre educatiu.
Continguts
Aspectes claus de l'escola inclusiva
Eines pràctiques per a la inclusió.
BLOC 1. Necessitats educatives de l'alumnat amb diversitat funcional.
Professionals dels equips de les UECO, amb el següent ordre de prelació:
1) Que treballen en Unitats Específiques en centres ordinàris de nova creació.
2) Que treballen en Unitats Específiques en cnetres ordinàris ja creades però que s'incorporen al curs 2023/24.
3) Resta de professorat.
Indicar en el camp d'observacions, especialitat, centre, centre i curs d'incorporació a la unitat.
Condicions
Aquest curs és en línia a través de la plataforma Aules
Per poder realitzar l'activitat, la llista definitiva de persones confirmades haurà de superar el 85% de places ofertes.
Observacions
Segons l'Ordre 65/2012,de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives Art. 17.
2. No es podrà participar en activitats formatives addicionals solapades en el temps si el còmput d'hores supera les 15 setmanals o es produeix coincidència de sessions.
Tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.
4. La baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.