Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24IN99IN060 - Estratègies metodològiques per a afavorir la inclusió de l'alumnat de les UECO. 2a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Dades generals
Educació inclusiva
21 de març de 2024
24 de maig de 2024
30 hores
35 (més de 70 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a Semipresencial
Terminis D'inscripció
1 de febrer de 2024
6 de març de 2024
13 de març de 2024
21/03/2024 - 17:00 a 19:00
15/04/2024 - 17:00 a 19:00
22/04/2024 - 17:00 a 19:00
30/04/2024 - 17:00 a 19:00
06/05/2024 - 17:00 a 19:00
24/05/2024
Ponents
Aranzazu Saura Gimenez
Eva Maria Rodgla Borja
Irene Lopez Díaz
Blanca Barbera Rosello
Begoña Llorenes Macian
Carolina Martinez Mulet
Sergio Robledillo Nieto
Rosa Alvarez Perez
Rosa Mari Baquero

Objectius
  • Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Dotar al professorat d'eines pràctiques per a la inclusió.
  • Conéixer les necessitats educatives de l'alumnat amb diversitat funcional.
  • Dotar al professorat d'eines per a implementar mesures d'accessibilitat cognitiva a les aules.
  • Conéixer els recursos necessaris i eines per a avaluar i intervindre amb els SAAC amb suport.
  • Adquirir coneixements i comprensió sobre el TEA i altres diversitats, en relació al desenvolupament emocional, les alteracions sensorials i l'aparició de conductes repetitives, restringides i estereotipades.
  • Aprendre estratègies bàsiques per a poder organitzar i estructurar una Unitat Específica en centres ordinaris, partint dels principis de l'ensenyament estructurat.
  • Saber planificar i coordinar el treball interdisciplinari dels professionals implicats en el centre educatiu.
Continguts
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Eines pràctiques per a la inclusió.
  • BLOC 1. Necessitats educatives de l'alumnat amb diversitat funcional.
  • BLOC 2. Suport conductual positiu. Perfil sensorial.
  • BLOC 3. Accessibilitat cognitiva.
  • Suports visuals.
  • Anticipació.
  • Lectura fàcil.
  • BLOC 4. Comunicació i llenguatge.
  • Comprensió del llenguatge.
  • Ús de SAACs.
  • LNA.
  • BLOC 5. Ensenyament-aprenentatge.
  • Ensenyament estructurat.
  • Codocència.
  • Multinivell.
Dirigit A
    • Professionals dels equips de les UECO, amb el següent ordre de prelació:
    • 1) Que treballen en Unitats Específiques en centres ordinàris de nova creació.
    • 2) Que treballen en Unitats Específiques en cnetres ordinàris ja creades però que s'incorporen al curs 2023/24.
    • 3) Resta de professorat.
    • Indicar en el camp d'observacions, especialitat, centre, centre i curs d'incorporació a la unitat.
    Condicions
      • Aquest curs és en línia a través de la plataforma Aules
      • Per poder realitzar l'activitat, la llista definitiva de persones confirmades haurà de superar el 85% de places ofertes.
      Observacions
        • Segons l'Ordre 65/2012,de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives Art. 17.
        • 2. No es podrà participar en activitats formatives addicionals solapades en el temps si el còmput d'hores supera les 15 setmanals o es produeix coincidència de sessions.
        • Tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.
        • 4. La baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
        • Totes les sessions seran de 17h a 19 h.
        • Fechas de las sesiones síncronas:
        • 21/03/2024
        • 15/04/2024
        • 22/04/2024
        • 30/04/2024
        • 06/05/2024
        Termes Consultar inscripcions