Jornades 24AL88IN006 - Les fogueres de Sant Joan a l'aula: disseny, construcció i patrimoni
Ofertat per CEFIRE d'Alacant
Humanístic
17 d'abril de 2024
22 de maig de 2024
14 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
IES "Playa San Juan"
Alacant (Alacant)
26 de febrer de 2024
24 de març de 2024
9 d'abril de 2024
17/04/2024 - 17:00 a 20:00
24/04/2024 - 17:00 a 20:00
08/05/2024 - 17:00 a 20:00
15/05/2024 - 17:00 a 20:00
22/05/2024 - 17:30 a 19:30
Ponents
Juan Manuel Varo Corbi

• Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
  • Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
  • Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
  • Conéixer la festa com a element patrimonial i les seues possibilitats de treball a l'aula.
  • Introduir al professorat en el coneixement bàsic i pràctica dels principis fonamentals sobre la construcció de fogueres, des del disseny fins al seu plantà en el centre educatiu.
  • Realitzar una estructura de fusta que servisca de maqueta per al desenvolupament del projecte amb l'alumnat.
  • Conéixer les diferents ferramentes, materials i tècniques a utilitzar a l'aula per a construir una foguera escolar.
  • Elaborar un ninot amb materials alternatius per a implementar-ho després amb el nostre alumnat.
  • Exposar els elements de seguretat i higiene a tindre en compte al treballar les fogueres al centre educatiu.
  • Fomentar la creativitat i expressió artística en l'alumnat.
    • Disseny i composició d'una foguera
    • Esbós, escales i estudi de color
    • Presentació de materials, ferramentes i maquinària
    • Tipus d'estructures i com realitzar-les
    • Ninot de foguera: disseny, preparació per a pintar i pintura
    • Materials i processos alternatius
    • Conceptes bàsics de pintura i color
    • Seguretat e higiene a la construcció de fogueres escolars
      • Els participants han de ser docents no universitaris amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Prioritat d'admissió dels participants :
        • 1. Professorat de primària o secundària que treballa, o vol treballar, amb un projecte escolar de construcció de fogueres (ha de indicar-ho a les observacions).
        • 2. Funcionariat de carrera o en pràctiques, funcionariat interí, professorat centres privats-concertats de l'àmbit territorial del CEFIRE d'Alacant.
        • 3. Resta del professorat.
        • Segons l'Ordre 65/2012 tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.
        • En les activitats presencials o semipresencials, serà requisit assistir a la primera sessió presencial. En cas de no justificar l'absència amb anterioritat, es procedirà a donar de baixa la participació i admetre al següent participant, en les activitats que així ho permeten.
        • Criteris d'evaluación/certificación: per a tindre dret a la certificació s'haurà d'assistir almenys al 85% de les hores presencials.
        Observacions
          • Les sessions es realitzaran previsiblement a l'aula d'arts and crafts situada en la primera planta de l'IES Platja Sant Joan d'Alacant.
          • L'horari de les sessions serà de 17:00 a 20:00
          • La darrera sessió del 22 de maig, es farà una visita a un taller foguerer per a vore el procés de disseny i construcció d'una foguera. L'horari serà de 17:30 a 19:30
          • Els participants han de portar els següents materials:
          • a.un cútex amb recanvis
          • b.xerrac de marqueteria amb serres de recanvi o xerrac xicotet de fusta
          • c.regla, esquadra i cartabó
          • d.tres pinzells mínim de diferent numeració; recomanats números 4, 8 i 14
          • e.un poal xicotet per als pinzells
          • f.un recipient (bol) per a cola o aiguacuit
          • g.roba còmoda que es puga embrutar