Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
Conéixer la festa com a element patrimonial i les seues possibilitats de treball a l'aula.
Introduir al professorat en el coneixement bàsic i pràctica dels principis fonamentals sobre la construcció de fogueres, des del disseny fins al seu plantà en el centre educatiu.
Realitzar una estructura de fusta que servisca de maqueta per al desenvolupament del projecte amb l'alumnat.
Conéixer les diferents ferramentes, materials i tècniques a utilitzar a l'aula per a construir una foguera escolar.
Elaborar un ninot amb materials alternatius per a implementar-ho després amb el nostre alumnat.
Exposar els elements de seguretat i higiene a tindre en compte al treballar les fogueres al centre educatiu.
Fomentar la creativitat i expressió artística en l'alumnat.
Continguts
Disseny i composició d'una foguera
Esbós, escales i estudi de color
Presentació de materials, ferramentes i maquinària
Tipus d'estructures i com realitzar-les
Ninot de foguera: disseny, preparació per a pintar i pintura
Materials i processos alternatius
Conceptes bàsics de pintura i color
Seguretat e higiene a la construcció de fogueres escolars
Dirigit A
Els participants han de ser docents no universitaris amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
Condicions
Prioritat d'admissió dels participants :
1. Professorat de primària o secundària que treballa, o vol treballar, amb un projecte escolar de construcció de fogueres (ha de indicar-ho a les observacions).
2. Funcionariat de carrera o en pràctiques, funcionariat interí, professorat centres privats-concertats de l'àmbit territorial del CEFIRE d'Alacant.
3. Resta del professorat.
Segons l'Ordre 65/2012 tindran preferència de participació, en igualtat de condicions, aquelles persones inscrites que no estiguen cursant cap altra activitat.
En les activitats presencials o semipresencials, serà requisit assistir a la primera sessió presencial. En cas de no justificar l'absència amb anterioritat, es procedirà a donar de baixa la participació i admetre al següent participant, en les activitats que així ho permeten.
Criteris d'evaluación/certificación: per a tindre dret a la certificació s'haurà d'assistir almenys al 85% de les hores presencials.
Observacions
Les sessions es realitzaran previsiblement a l'aula d'arts and crafts situada en la primera planta de l'IES Platja Sant Joan d'Alacant.
L'horari de les sessions serà de 17:00 a 20:00
La darrera sessió del 22 de maig, es farà una visita a un taller foguerer per a vore el procés de disseny i construcció d'una foguera. L'horari serà de 17:30 a 19:30
Els participants han de portar els següents materials:
a.un cútex amb recanvis
b.xerrac de marqueteria amb serres de recanvi o xerrac xicotet de fusta
c.regla, esquadra i cartabó
d.tres pinzells mínim de diferent numeració; recomanats números 4, 8 i 14
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.