Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24CA60IN004 - ITACA 3: Mòdul d'inclusió per a equips directius
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Gestió i direcció de centres
7 de maig de 2024
25 de juny de 2024
30 hores
45 (més de 90 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
15 de març de 2024
23 d'abril de 2024
30 d'abril de 2024
07/05/2024 - 17:00 a 20:00
14/05/2024 - 17:00 a 20:00
15/05/2024 - 17:00 a 20:00
21/05/2024 - 17:00 a 20:00
28/05/2024 - 17:00 a 20:00
29/05/2024 - 17:00 a 20:00
11/06/2024 - 17:00 a 20:00
18/06/2024 - 17:00 a 20:00
19/06/2024 - 17:00 a 20:00
25/06/2024 - 17:00 a 20:00
Ponents
Maria Cinta Rodriguez Quintero
Maria Esther Lopez Gonzalez

Objectius
    • Sensibilitzar sobre el camí cap a l'escola veritablement inclusiva.
    • Implementar metodologies pedagògiques actives i participatives que garanteixin la resposta a la diversitat de l'alumnat dels centres.
    • Implementar estratègies diferenciades i personalitzades per a donar suport a l'aprenentatge divers i optimitzar l'organització de recursos que posseeixen els centres.
    • Aprendre a gestionar us recursos disponibles en els centres de manera eficient per a promoure la inclusió.
    • Identificar oportunitats de col·laboració amb experts i serveis externs.
    • Dissenyar i implementar programes preventius que donin resposta a les necessitats del centre amb l'objectiu d'atendre la diversitat.
    • Conéixer les opcions que el Mòdul d'Inclusió d'ITACA3 ofereix com a eina als equips directius dels centres educatius per a implementar els procediments necessaris per a una inclusió efectiva.
    Continguts
      • Sensibilització i conscienciació sobri al veritable inclusió educativa.
      • Estratègies per a promoure una cultura inclusiva en la comunitat educativa.
      • Metodologies actives com a eines per a l'atenció a la diversitat.
      • Gestió i organització eficient dels recursos disponibles en els centres per a dur a terme una inclusió real.
      • Identificació de suports externs i col·laboració amb experts.
      • Desenvolupament d'un pla de recursos inclusius.
      • Desenvolupament, disseny i implementació de programes preventius dins del programa de formació del centre.
      • Aplicació pràctica del mòdul d'inclusió d'ITACA3 per a la implementació de procediments relatius a la inclusió.
      Dirigit A
        • Personal funcionari de carrera que estiga exercint en el curs actual com a membre de l'equip directiu d'un centre educatiu de titularitat de la Generalitat.
        Condicions
          • Al formar part de la convocatòria d'administracions públiques, va dirigit únicament al professorat funcionari públic de carrera, en pràctiques o interins, per aquest ordre.
          Termes Consultar inscripcions