Proporcionar estratègies de pràctiques docents en contextos socioeducatius diversos.
Conéixer els principis, les modalitats i els beneficis de les Tertúlies Dialògiques com a metodologia d'aprenentatge basada en el diàleg creatiu i la participació igualitària.
Aplicar les Tertúlies Dialògiques en diferents àmbits del coneixement, com la literatura, l'escriptura, l'art i altres contextos.
Desenvolupar competències de sensibilització creativa, comunicació i comprensió mitjançant activitats que estimulen l'expressió, l'escolta, la interpretació i la reflexió crítica.
Fomentar l'aprenentatge significatiu i la innovació educativa,mitjançant sessions de coaching creatiu.
Promoure la transformació de la concepció de l'ensenyament, del docent i de l'alumnat, mitjançant la creació d'espais d'interacció més oberts, equitatius i desafiadors.
Continguts
Adaptació de propostes metodològiques a contextos educatius diversos.
Aplicació d'estratègies docents adequades a aules diverses.
Les Tertúlies Dialògiques com a metodologia d'aprenentatge.
Desenvolupament de les competències de sensibilització, comunicació i comprensió.
L'aprenentatge significatiu en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
Recursos didàctics i propostes d'intervenció educativa.
Al formar part de la convocatòria d'administracions públiques, va dirigit únicament al professorat funcionari públic de carrera, en pràctiques o interins, per aquest ordre.
Sessió presencial via TEAMS, obligatòria.
Observacions
L'obtenció de l'apte implica l'assistència al menys d'un 85% de les horas programades.
Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admisió en posteriors accions formatives al llarg dels 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.