Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24CA99IN024 - La planificació centrada en la persona a la pràctica educativa
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Educació inclusiva
6 de maig de 2024
27 de maig de 2024
20 hores
45 (73 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a A distància
Terminis D'inscripció
20 de març de 2024
21 d'abril de 2024
29 d'abril de 2024
06/05/2024 - 17:00 a 19:00
27/05/2024 - 17:00 a 19:00
Ponents
Noelia Medina Valero

• Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Conéixer el concepte de Planificació Centrada en la Persona.
  • Conéixer els processos claus a l'hora de planificar i intervindre des de l'enfocament de la Planificació Centrada en la Persona.
  • Reflexionar sobre els beneficis de dur a terme una Planificació Centrada en la Persona en les persones amb diversitat funcional.
  • Comprendre el caràcter col·laboratiu de la Planificació Centrada en la Persona i el paper clau de la coordinació.
  • Adquirir habilitats bàsiques i eines per a dur a terme un planificació des de la mirada de la Planificació Centrada en la Persona.
Continguts
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva.
  • L'enfocament centrat en la persona: recorregut històric i tendències actuals.
  • Conceptes clau sobre la Planificació Centrada en la Persona.
  • Eines i bones pràctiques.
  • La persona com l'eix central.
  • El paper de l'autodeterminació en el procés de dignificar a l'individu.
  • L'escolta activa com element clau.
  • La comunitat i el context social com element clau.
  • La coordinació i el caràcter col·laboratiu.
  • Model de vida independent.
Dirigit A
    • Ordre de prioritat:
    • 1. Docents de l'especialitat de PT i AL a Centres d'Educació Especial (CEE) i centres amb aules UECO.
    • 2. Docents a Centres d'Educació Especial (CEE).
    • 3. Docents en actiu en centre ordinari.
    • 4. Professorat d'altres especialitats interessats/des, per ordre d'inscripció.
    Condicions
      • Al formar part de la convocatòria d'administracions públiques, la formació va dirigida únicament al professorat funcionari públic de carrera, en pràctiques o interins, per aquest ordre.
      Observacions
        • El curs constarà de 2 sessions síncrones (4 hores) a través de la plataforma TEAMs i 16 hores de treball en la plataforma AULES. Les sessions síncrones seran els dies reflectits en la planificació. Per a poder rebre la certificació com a assistent s'haurà d'assistir a les dues sessions.
        • Per a poder rebre la certificació com a assistent s'haurà d'assistir al 85% d'aquestes sessions.
        • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
        Termes Consultar inscripcions