Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24IN99IN058 - Actualització per a professionals de pedagogia terapèutica: Caixa de ferramentes II. 3a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Dades generals
Educació inclusiva
17 d'abril de 2024
29 de maig de 2024
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
16 de febrer de 2024
9 d'abril de 2024
14 d'abril de 2024
17/04/2024 - 17:30 a 18:30
24/04/2024 - 18:30 a 19:30
08/05/2024 - 17:30 a 18:30
15/05/2024 - 17:30 a 18:30
22/05/2024 - 17:30 a 18:30
29/05/2024 - 17:30 a 18:30
Ponents
Laia Mijana Cristau
María Sánchez Dauder
Isabel Gomez Caballero

Objectius
  • Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Conèixer quines són les dificultats específiques d'aprenentatge.
  • Aprofundir en el tractament de la dislèxia i la discalculia.
  • Aprendre mitjançant casos a realitzar un Pla Individualitzat per a un alumne amb DEA.
  • Oferir recursos als docents per treballar inclusivament amb l'alumnat amb altes capacitats.
  • Proporcionar materials per treballar aspectes dins les altes capacitats: gènere, assetjament, doble excepcionalitat, metodologia inclusiva i innovació educativa i creativitat.
  • Adquirir estratègies, recursos i coneixements que afavoreixin la intervenció amb l'alumnat amb diversitat funcional en col·laboració amb altres professionals i agents socials, des d'una perspectiva inclusiva.
  • Conèixer i identificar les implicacions educatives de les diferents discapacitats abordades.
  • Conèixer els agents externs que atenen diferents discapacitats.
  • Dissenyar entorns espacials accessibles i metodologies per a millorar la funcionalitat de l'alumnat.
  • Familiaritzar-se amb eines mecàniques i tecnològiques que posibiliten la inclusió educativa.
Continguts
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS:
  • Dificultats específiques d'aprenentatge.
  • Tractament de la dislèxia i la discalcúlia.
  • Pla Individualitzat per a un alumne amb DEA.
  • Recursos per a docents amb alumnat amb altes capacitats.
  • Intervenció amb l'alumnat amb diversitat funcional en col·laboració amb altres professionals i agents socials.
  • Implicacions educatives de les diferents discapacitats.
  • Agents externs que atenen diferents discapacitats.
  • Entorns espacials accessibles i metodologies per a millorar la funcionalitat de l'alumnat.
  • Eines mecàniques i tecnològiques que posibiliten la inclusió educativa.
Dirigit A
    • Profesorado de Pedagogía Terapéutica de Educación Primaria y Secundaria.
    • Personal docente y personal técnico educativo con destino en centros educativos no universitarios de la Comunitat Valenciana en los que se impartan las enseñanzas reguladas por la Ley Orgánica de Educación.
    • Esta acción formativa es la segunda parte del curso: Actualización para profesionales de pedagogía terapéutica: Caja de herramientas I. Para realizar este curso no es indispensable haber realizado la parte I.
    Condicions
      • L'admissió serà per ordre d'inscripció, havent confirmat la participació.
      Observacions
        • Aquest curs es desenvoluparà en la plataforma TEAMS.
        • SESSIÓ 1: 17/04/2024, de 17:30 a 18:30.
        • SESSIÓ 2: 24/04/2024, de 18:30 a 19:30.
        • SESSIÓ 3: 08/05/2024, de 17:30 a 18:30.
        • SESSIÓ 4: 15/05/2024, de 17:30 a 18:30.
        • SESSIÓ 5: 22/05/2024, de 17:30 a 18:30.
        • SESSIÓ 6: 29/05/2024, de 17:30 a 18:30.
        • Ordre d'inscripció seguint el següent criteri:
        • Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
        • Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
        • Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació.
        • Resta del professorat.
        Termes Consultar inscripcions