Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24CA88IN005 - La programació d'àmbits educatius al voltant de l'aprenentatge basat en projectes (ABP)
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Humanístic
9 d'abril de 2024
9 de maig de 2024
30 hores
45 (88 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
15 de març de 2024
26 de març de 2024
8 d'abril de 2024
09/04/2024 - 18:00 a 21:00
11/04/2024 - 18:00 a 21:00
16/04/2024 - 18:00 a 21:00
18/04/2024 - 18:00 a 21:00
23/04/2024 - 18:00 a 21:00
25/04/2024 - 18:00 a 21:00
30/04/2024 - 18:00 a 21:00
02/05/2024 - 18:00 a 21:00
07/05/2024 - 18:00 a 21:00
09/05/2024 - 18:00 a 21:00
Ponents
Isabel Cantavella Franch
Laura Ruiz Melero

Objectius
  • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • Impulsar la creació de ponts entre les diferents disciplines acadèmiques que integren els àmbits.
  • Intercanviar diferents experiències relacionades amb l'aprenentatge basat en projectes.
  • Presentar una metodologia que afavorisca l'aprenentatge significatiu de l'alumnat.
  • Ajudar al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des del treball per àmbits acadèmics. Dissenyar estratègies per a programar projectes que integren les competències bàsiques de l'alumnat de manera interdisciplinària.
  • Crear entorns de treball a l'aula que impulsen l'adquisició de sabers bàsics.
  • Impulsar actuacions que convertisquen l'alumnat en productor de coneixement.
  • Seleccionar fonts i informació per a confeccionar materials.
  • Dissenyar recursos que seguisquen les estratègies específiques del ABP.
  • Motivar al professorat en l'ús del ABP a través d'àmbits interdisciplinaris.
Continguts
    • BLOC I. El marc de l'ensenyament per àmbits educatius
    • Ordenació acadèmica.
    • Marc legal i curricular vigents.
    • Els àmbits en els programes de diversificació curricular.
    • Coordinació entre àmbits de manera transversal.
    • Enfocaments metodològics de l'ensenyament basat en projectes per a la seua aplicació en àmbits.
    • BLOC II. El currículum vist a través d'un projecte educatiu Disseny i estructuració del currículum.
    • Selecció, filtre i distribució de sabers bàsics i competències específiques.
    • Confecció d'una programació basada en un projecte interdisciplinari.
    • Exemplificació d'integració de sabers entorn de diferents situacions interdisciplinàries.
    • BLOC III. Recursos educatius i materials Elaboració de materials amb activitats i/o tasques enfocades al projecte interdisciplinari.
    • Recursos per a confeccionar projectes interdisciplinaris en diferents camps educatius.
    • Activitats i experiències didàctiques en un entorn pròxim a l'alumnat.
    • BLOC IV. L'avaluació del projecte.
    • El producte final com a canalitzador del coneixement de l'alumnat. Disseny i elaboració de rúbriques d'avaluació.
    • La planificació i posada en escena del coneixement a través d'una exposició final."
    Dirigit A
      • Professorat de secundària de qualsevol àrea que vulga aprofundir en l'aprenentatge basat en projectes interdisciplinaris.
      Condicions
        • Al formar part de la convocatòria d'administracions públiques, va dirigit únicament al professorat funcionari públic de carrera, en pràctiques o interins, per aquest ordre.
        Observacions
          • Modalitat online
          Termes Consultar inscripcions