Jornades 24EL59IN017 - II Jornades COEDUCA. Dones de ciència
21 de març de 2024
23 de març de 2024
8 hores
70 (109 inscripcions realitzades)
a distància
1 de febrer de 2024
7 de març de 2024
17 de març de 2024
21/03/2024 - 17:00 a 19:30
22/03/2024 - 17:00 a 19:30
23/03/2024 - 10:00 a 13:00
Ponents
Pilar Melcón Martínez
Rosa Maria Martinez Martinez
Juana Isabel Parres Ferri
Maria Alfonso Marhuenda
M. Consuelo Vicente Botella
Roser Benavent Garcia
Anabel Forte Deltell
Yolanda Navarro Villena
Olga Maria Tortosa Luque
Jesus Serna Quijada

• Oferir al professorat teoria i activitats didàctiques que ajuden a descobrir els estereotips i barreres invisibles que impedixen l'igualtat d'oportunitats real.
  • Promoure i difondre les bones pràctiques en coeducació.
  • Descobrir que els centres educatius són permeables a la socialització diferenciada per raó de gènere.
  • Detectar els estereotips de gènere comuns entre l'alumnat.
  • Reconèixer que la igualtat de gènere és una necessitat social.
  • Reflexionar sobre els fonaments socials de l'ensenyament de les ciències.
  • Plantejar la necessitat de fer front als prejudicis de gènere des de l'escola.
  • Reconèixer el sexisme analitzant models estereotipats associats al gènere.
  • Afavorir actituds i valors en l'alumnat basats en el principi d'igualtat.
  • Afavorir el canvi de rols i estereotips de gènere en l'alumnat, promovent el desenvolupament de la seua identitat personal sense biaix de gènere.
  • Descobrir i identificar l'existència de biaixos de gènere a les aules.
  • Oferir recursos, materials i estratègies metodològiques per a treballar la coeducació en l'aula i la seua integració curricular.
  • Oferir activitats que oferisquen models femenins per a motivar les dones cap a la ciència.
  • Elaborar propostes didàctiques coeducatives
  • De la igualtat d'oportunitats a la igualtat real.
  • De la identitat de gènere a la identitat personal.
  • Del repartiment del treball per sexes a la conciliació de vida personal i laboral.
  • De la violencia exercida contra les dones a la convivencia pacífica.
  • Els centres educatius com una part de la societat afectada pels problemes de gènere.
  • La selecció i organització de continguts com a eina per a treballar la coeducació en les matèries de Ciències (CCNN, Física i Química, Tecnologia, Economia)
  • Principis metodològics, estratègies i recursos per a l´ensenyament i aprenentatge d´aquestes matèries.
  • Anàlisi de propostes didàctiques.
  • CONTINGUTS ESPECIFICS D'AQUESTA ACCIÓ FORMATIVA
  • Problemes socials generats per les desigualtats de gènere i el seu reflex als centres educatius.
  • Aproximació a les necessitats socials des de l'ensenyament de les Ciències Naturals i Experimentals.
  • Treballar la coeducació des de les matèries de Ciències.
  • Desenvolupar metodologies de treballs que ajuden a detectar la invisibilitat de les dones en el llenguatge, les relacions o els materials didàctics de treball.
  • Elaborar propostes didàctiques coeducatives per a les àrees de ciències
  • Elaborar fitxes didàctiques que permeten generar referents en diferents camps de les ciències, tant al llarg de la història com en el moment actual.
  • Utilització de jocs que ajuden al descobriment de dones científiques i la sensibilització envers als problemes socials a què hagueren d'enfrontar-se.
  • Banner de la formació

• Interniveles
  • Al professorat en general.
    • Formació en línia emprant la plataforma TEAMS.