Curs a distància 24CA99IN023 - Construint espais educatius sensorialment amables
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Educació inclusiva
18 d'abril de 2024
17 de maig de 2024
20 hores
45 (més de 90 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a A distància
15 de març de 2024
9 d'abril de 2024
14 d'abril de 2024
18/04/2024 - 17:00 a 20:00
26/04/2024 - 17:00 a 20:00
03/05/2024 - 17:00 a 20:00
10/05/2024 - 17:00 a 20:00
17/05/2024 - 17:00 a 20:00
Ponents
Luciana Codaro

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Conéixer la definició de la Integració Sensorial.
  • Conéixer la relació entre els processos d'Integració Sensorial i el desenvolupament típic, les dificultats motrius, organització de la conducta, dèficits perceptius i dificultats d'aprenentatge.
  • Conéixer l'impacte de l'alteració en Integració Sensorial en les activitats de la vida diària, el joc i la vida escolar.
  • Oferir ferramentes i estratègies d'accessibilitat sensorial per tal de fomentar la participació i l'aprenentatge de tot l'alumnat.
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva.
  • Fonaments bàsics de la integració sensorial (Jean Ayres) i aprenentatge. Conceptes bàsics d'estructures del sistema nerviós i processament sensorial.
  • Processament i sistemes sensorials.
  • Detecció d'alteracions en el processament sensorial.
  • Perfils i abordatge de la diversitat sensorial a l'aula.
  • Importància de la integració sensorial i activitats psicomotrius per afavorir el desenvolupament, la participació i l'aprenentatge.
  • Orientacions i recomanacions per a donar resposta a la diversitat sensorial a l'aula i al centre educatiu.
    • Al ser de la convocatòria d'administracions públiques, aquesta formació va dirigida únicament al professorat funcionari docent de carrera, en pràctiques i interins, per aquest ordre.
    Observacions
      • El curs constarà de 15 hores (5 sessions) síncrones a través de la plataforma TEAMs i 5 hores de treball en la plataforma AULES. Les sessions síncrones seran els dies reflectits en la planificació. Per a poder rebre la certificació com a assistent s'haurà d'assistir al 85% d'aquestes sessions.
      • Per a obtenir el certificat s'hauran de completar les tasques sol·licitades per la ponent del curs.
      • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.