Curs 24AIODIN001 - ODS: explorant els ODS a través del joc
29 d'abril de 2024
9 de juny de 2024
30 hores
60 (120 inscripcions realitzades)
a distància
Ana Maria Pastor Peidro
19 de febrer de 2024
9 d'abril de 2024
24 d'abril de 2024
Ponents
Matilde Benavent Sancho
Jose Luis Boluda Flores

• OBJECTIUS GENERALS:
    • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors especialment en l'àrea de les noves tecnologies, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació a l'aula mitjançant la realització de Break-outs educatius utilitzant els ODS com a fil conductor alhora que s'empren les diverses llengües cooficials.
    • Analitzar els plantejaments didàctics que poden utilitzar-se a l'aula per a la integració de les metodologies actives en l'aprenentatge de l'alumnat.
    • Proporcionar al professorat eines d'avaluació en línia innovadores i motivadores.
    • Mostrar una proposta per a integrar els ODS en l'aprenentatge de llengües a través del joc i la ludificació.
    • Introduir l'ús de la intel·ligència artificial a l'aula com a element motivador.
    • OBJECTIUS ESPECÍFICS:
    • Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des de l'àmbit de les noves tecnologies de la informació.
    • Mostrar al professorat les diferents opcions educatives i d'utilització de recursos digitals de generació pròpia.
    • Desenvolupar estratègies per a l'elaboració de recursos didàctics interactius.
    • Mostrar al professorat diverses maneres d'integrar els coneixements de les diferents àrees a través d'un joc de fuita o Break Out.
    • Dissenyar un Break Out digital com a eina d'avaluació competencial.
    • Aproximació a programes de realitat virtual i augmentada per a realitzar proves.
    • Crear un banc de recursos de Break Out educatiu.
    • Crear una xarxa de treball que facilite l'intercanvi d'experiències, idees i materials.
      • Els continguts d'aquest curs són:
      • Diferències entre Escape Room i Break Out educatiu.
      • Narrativa.
      • Eines per a crear un Break Out digital educatiu.
      • Estructura d'un Break Out educatiu.
      • Creació de diferents proves.
      • Disseny de Break Out educatiu.
      • Realització de portfolio del docent.
      • Breu introducció a realitat virtual i augmentada per a creació de proves.
      • Break Out com a eina d'integració de continguts i llengua al punt que motivadora en l'àrea de tutoria.
      • Break Out educatiu com a eina potent i motivadora d'avaluació.
      • Introducció a la intel·ligència artificial.
        • Professorat de centres públics en actiu de primària i primers cicles de secundària.
        • Els criteris de selecció seran per rigorós ordre d'inscripció, tenint en compte la situació administrativa (funcionaris de carrera, en pràctiques, interins en actiu).
          • Requisit tindre domini de la plataforma Aules.
          • Serà obligatori accedir a la plataforma AULES durant els tres primers dies des de l'inici, fer la corresponent presentació i accedir a la planificació del curs.
          Observacions
            • El curs té un caràcter pràctic, on es treballarà de manera gamificada per tal d'aconseguir la teoria.