Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA ACCIÓ FORMATIVA:
Conéixer què és el Model Flipped Classroom.
Comprendre la seua integració en un context de canvi metodològic en educació.
Analitzar els pilars que sustenten el model Flipped Classroom.
Analitzar la seua possible eficàcia en la millora del procés d'aprenentatge de l'alumnat.
Reflexionar sobre els possibles problemes derivats de la seua implementació.
Analitzar la funció del professorat i de l'alumnat en un model d'escola centrat en l'aprenentatge.
Estudiar les relacions entre els nivells dels objectius lligats a la taxonomia de Bloom i les fases (classe/casa) del model Flipped Classroom i la importància dels diversos tipus d'avaluació.
Avaluar les relacions entre el model Flipped Classroom i altres metodologies centrades en l'acció de l'alumnat com l'aprenentatge cooperatiu, l'aprenentatge basat en problemes, projectes i reptes.
Continguts
Aspectes claus de l'escola inclusiva
CONTINGUTS ESPECÍFICS D'AQUESTA ACCIÓ FORMATIVA:
Estructura bàsica i elements que han de tindre's en compte per a crear un vídeo educatiu.
Vídeo a partir d'una presentació i com depositar-ho en un canal de vídeo en línia.
Vídeo utilitzant una eina de captura de pantalla.
Vídeo utilitzant com a eina un dispositiu mòbil.
Enriquiment d'un vídeo elaborat o seleccionat de la xarxa amb preguntes, utilitzant eines com edpuzzle o similar.
Disseny d'un projecte per a Flipped Learning connectat amb estratègies inductives que implique que l'alumnat haja d'indagar, buscar i contrastar informació, col·laborar amb uns altres, negociar, convéncer i arribar a donar una solució sobre un problema, projecte, repte, estudi de cas que se li presente.
Connexió de problemes del món real i pròxim amb l'aprenentatge de continguts curriculars de manera instrumental i l'ús de la tecnologia digital per a donar amb una solució.
Dirigit A
Aquesta acció formativa pentany a Administracions Públiques i per tant podra inscriure's:
El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referit.
Condicions
L'admissió serà per ordre d'inscripció, havent confirmat la participació i tot tenint en compte els perfils professionals als que va dirigida aquesta acció formativa.
Observacions
Aquest curs es desenvoluparà en línia a través de la plataforma Aules. No hi ha sessions síncrones.
Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.