Servei de Formació del Professorat
6 de maig de 2024
3 de juny de 2024
30 hores
70 (més de 140 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
15 de març de 2024
21 d'abril de 2024
29 d'abril de 2024
Ponents
Raúl Santiago Campión
María Alicia Díez Ochoa

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA ACCIÓ FORMATIVA:
  • Conéixer què és el Model Flipped Classroom.
  • Comprendre la seua integració en un context de canvi metodològic en educació.
  • Analitzar els pilars que sustenten el model Flipped Classroom.
  • Analitzar la seua possible eficàcia en la millora del procés d'aprenentatge de l'alumnat.
  • Reflexionar sobre els possibles problemes derivats de la seua implementació.
  • Analitzar la funció del professorat i de l'alumnat en un model d'escola centrat en l'aprenentatge.
  • Estudiar les relacions entre els nivells dels objectius lligats a la taxonomia de Bloom i les fases (classe/casa) del model Flipped Classroom i la importància dels diversos tipus d'avaluació.
  • Avaluar les relacions entre el model Flipped Classroom i altres metodologies centrades en l'acció de l'alumnat com l'aprenentatge cooperatiu, l'aprenentatge basat en problemes, projectes i reptes.
Continguts
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS D'AQUESTA ACCIÓ FORMATIVA:
  • Estructura bàsica i elements que han de tindre's en compte per a crear un vídeo educatiu.
  • Vídeo a partir d'una presentació i com depositar-ho en un canal de vídeo en línia.
  • Vídeo utilitzant una eina de captura de pantalla.
  • Vídeo utilitzant com a eina un dispositiu mòbil.
  • Enriquiment d'un vídeo elaborat o seleccionat de la xarxa amb preguntes, utilitzant eines com edpuzzle o similar.
  • Disseny d'un projecte per a Flipped Learning connectat amb estratègies inductives que implique que l'alumnat haja d'indagar, buscar i contrastar informació, col·laborar amb uns altres, negociar, convéncer i arribar a donar una solució sobre un problema, projecte, repte, estudi de cas que se li presente.
  • Connexió de problemes del món real i pròxim amb l'aprenentatge de continguts curriculars de manera instrumental i l'ús de la tecnologia digital per a donar amb una solució.
Dirigit A
    • Aquesta acció formativa pentany a Administracions Públiques i per tant podra inscriure's:
    • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
    • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referit.
    Condicions
      • L'admissió serà per ordre d'inscripció, havent confirmat la participació i tot tenint en compte els perfils professionals als que va dirigida aquesta acció formativa.
      Observacions
        • Aquest curs es desenvoluparà en línia a través de la plataforma Aules. No hi ha sessions síncrones.
        • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
        Termes Consultar inscripcions