Servei de Formació del Professorat
Curs a distància 24CA88IN004 - Respostes inclusives a l'alumnat amb TDAH
Ofertat per CEFIRE de Castelló
Dades generals
Humanístic
9 d'abril de 2024
9 de maig de 2024
30 hores
45 (més de 90 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a a distància
Terminis D'inscripció
15 de març de 2024
26 de març de 2024
8 d'abril de 2024
09/04/2024 - 17:00 a 20:00
11/04/2024 - 17:00 a 20:00
16/04/2024 - 17:00 a 20:00
18/04/2024 - 17:00 a 20:00
23/04/2024 - 17:00 a 20:00
25/04/2024 - 17:00 a 20:00
30/04/2024 - 17:00 a 20:00
02/05/2024 - 17:00 a 20:00
07/05/2024 - 17:00 a 20:00
09/05/2024 - 17:00 a 20:00
Ponents
Vicente Felix Mateo

Objectius
  • Conéixer les aportacions que la investigació realitza en les disciplines referents a l'Àmbit Humanístic.
  • Promoure la integració de noves temàtiques o perspectives innovadores que aporta la investigació científica i que potencien canvis metodològics i d'enfocament de la matèria.
  • Obtindre una bona base teòrica de la conceptualització del TDAH.
  • Indagar sobre el funcionament cerebral del TDAH.
  • Estudiar la importància de diagnosticar el TDAH des d'una perspectiva multidisciplinària i precoç.
  • Demostrar que la detecció precoç millora el rendiment escolar i l'ajust soci-personal.
  • Establir una sèrie de pautes d'intervenció per a donar resposta a les necessitats específiques de suport educatiu de l'alumnat amb TDAH.
  • Estudiar casos amb diferents casuístiques.
  • Conéixer els trastorns associats al TDAH
  • Intervindre en el context escolar i familiar per a proporcionar estratègies d'autoregulació.
  • Estar al corrent de les novetats farmacològiques en el TDAH.
  • Sensibilitzar als Centres de la importància de conéixer i donar respostes específiques a l'alumnat amb TDAH
Continguts
    • Anàlisi diacrònic del concepte
    • Perspectiva actual
    • Projecció cap al futur
    • Causes del TDAH
    • Prevalença
    • Curs evolutiu
    • Problemes associats
    • Avaluació a través de pares i professors
    • Avaluació desenvolupada amb l'infant
    • Tècniques d'observació directa del comportament
    • Maneig a l'aula: Aspectes instruccionals
    • Maneig del comportament
    • Intervenció farmacològica
    Dirigit A
      • Al formar part de la convocatòria d'Administracions Públiques, aquesta formació va dirigida únicament a professors funcionaris públics: de carrera, en pràctiques i interins, en aquest ordre.
      Termes Consultar inscripcions