Curs a distància 24GA89IN001 - ABC de l'orientació
29 d'abril de 2024
28 de juny de 2024
30 hores
60 (més de 120 inscripcions realitzades)
a distància
15 de març de 2024
21 d'abril de 2024
25 d'abril de 2024
Ponents
Carolina Cañas Brida
Maria Lopez Camarena

• Sensibilitzar al professorat respecte a la inclusió educativa.
  • Reflexionar sobre les implicacions d'una escola inclusiva.
  • Sensibilitzar sobre el treball col.laboratiu i la cultura d'equip de l'orientació amb tot l'equip docent.
  • Oferir recursos que potèncien la presència, participació i aprenentatge.
  • Conèixer l'estructura de l'orientació educativa i el rol de l'orientador u orientadora
  • Afavorir la reflexió i proporcionar estratègies per dinamitzar les línies estratègiques del Pla d'orientació educativa i professional i d'acció tutorial.
  • Aspectes claus de l'escola inclusiva
  • Estructura de l'orientació educativa. El nou rol de l'orientadora u orientador.
  • Línia estratègica: el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Línia estratègica: orientació acadèmica i professional.
  • Línia estratègica: igualtat i convivència.
  • Línia estratègica: transició i acollida.
  • Avaluació sociopsicopedagògica.
  • L'acció tutorial com a eix transversal.
    • Orientadores i orientadors que desenvolupen la seua tasca professional en centres d'educació infantil i primària, secundària, batxillerat i FP.
      • CONVOCATÒRIA D'AAPP
      • Podrà participar:
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
      • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
      • Per a la determinació final de les persones participants, se seguirà el següent ordre de prelació:
      • 1. Personal funcionari de carrera
      • 2. Personal funcionari en pràctiques
      • 3. Personal funcionari interí
      • L'admissió serà per ordre d'inscripció i va adreçat a professionals de l'orientació educativa.
      Observacions
        • La formació es realitzarà a través de plataforma Aules.
        • Segons l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, la baixa no justificada en alguna activitat es podrà penalitzar amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
        • La persona participant en el curs haurà d'accedir a Aules abans que transcórreguen 3 dies des del seu inici (exceptuant als possibles participants de reserva que s'incorporen).
        • Si el/la participant incompleix aquest requisit, es procedirà a donar-li de baixa i s'inscriurà a la primera persona en espera.