Servei de Formació del Professorat
Curs 24GA11EI014 - Iniciació a l'escriptura: situacions d'aprenentatge comunicatives i funcionals per construir la llengua escrita a l'Educació Infantil
Ofertat per CEFIRE de Gandia
Dades generals
Educació infantil
9 de setembre de 2024
30 de setembre de 2024
20 hores
30 (0 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
15 de juny de 2024
1 de setembre de 2024
4 de setembre de 2024
09/09/2024 - 17:30 a 19:30
11/09/2024 - 17:30 a 19:30
16/09/2024 - 17:30 a 19:30
18/09/2024 - 17:30 a 19:30
23/09/2024 - 17:30 a 19:30
25/09/2024 - 17:30 a 19:30
30/09/2024 - 17:30 a 19:30
Ponents
Dolores De La Asuncion Rovira

Objectius
  • Generar estratègies que permeten el tractament integrat dels diferents llenguatges a l'aula d'Educació Infantil mitjançant el coneixement dels processos d'adquisició d'aquests.
  • Dissenyar, planificar, implementar i avaluar propostes educatives on es contemple el tractament globalitzat dels llenguatges en contextos significatius.
  • Generar estratègies que permeten el tractament integrat dels diferents llenguatges a l'aula d'Educació Infantil mitjançant el coneixement dels processos d'adquisició d'aquests.
  • Dissenyar, planificar, implementar i avaluar propostes educatives on es contemple el tractament globalitzat dels llenguatges en contextos significatius.
Continguts
    • Estructuració i organització de la globalitat dels llenguatges a l'Educació Infantil.
    • Diferents perspectives sobre l'aprenentatge de la lectoescriptura.
    • El procés de construcció de la llengua escrita seguit pels infants.
    • Planificació, des de la seguretat afectiva, d'un acompanyament respectuós en el procés de construcció de la llengua escrita.
    • Coneixement de diferents tipus d'activitats comunicatives i funcionals que donen suport a aquest procés.
    • Contextualització, planificació i implementació de diferents situacions d'aprenentatge en la vida de les nostres aules d'Educació Infantil que afavorisquen la construcció del llenguatge escrit.
    • identificació de les tipologies textuals més idònies per treballar amb el nostre alumnat.
    • Foment de la interacció entre iguals com a base del procés d'ensenyament-aprenentatge.
    Dirigit A
      • Mestres d'Educació Infantil de centres educatius de la GVA.
      • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
      Condicions
        • om que aquest curs pertany a la convocatòria d'Administracions Públiques, podrà participar:
        • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
        • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
        • Quedaran excloses totes les persones que no complisquen els requisits d'aquesta convocatòria.
        • Per a la determinació final les persones participants, se seguirà el següent ordre de prelació:
        • 1. Mestres d'Educació Infantil funcionaris de carrera.
        • 2. Mestres d'Educació Infantil funcionaris interins.
        • 3. Mestres de Primària funcionaris de carrera.
        • 4. Mestres de Primària funcionaris interins.
        • 5. Resta de personal docent i tècnic educatiu de la Conselleria d'Educació.
        • La confirmació de participació en el curs implica la seua realització i participació en cas de ser seleccionat/ada.
        • Per a poder obtindre la certificació serà imprescindible realitzar i participar activament al 85 % de les hores de la formació.
        • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
        • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
        Observacions
          • El curs tindrà 7 sessions síncrones de 17:30 a 19:30 hores.
          • Els dies seran els següents: 9, 11, 16, 18, 23, 25, 30 de setembre de 2024.
          • Les altres 3 sessions de 2 hores seran de treball personal a Aules baix la supervisió de la ponent.
          • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
          • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
          Termes