Servei de Formació del Professorat
Curs 24GA11EI013 - Viure el cos: eines d'autoconeixement i cura docent en Educació Infantil
Ofertat per CEFIRE de Gandia
Dades generals
Educació infantil
22 d'abril de 2024
23 de maig de 2024
20 hores
30 (12 inscripcions realitzades)
CEFIRE de Gandia
Gandia (València)
Terminis D'inscripció
15 de març de 2024
14 d'abril de 2024
18 d'abril de 2024
22/04/2024 - 17:30 a 19:30
25/04/2024 - 17:30 a 19:30
29/04/2024 - 17:30 a 19:30
02/05/2024 - 17:30 a 19:30
06/05/2024 - 17:30 a 19:30
09/05/2024 - 17:30 a 19:30
13/05/2024 - 17:30 a 19:30
16/05/2024 - 17:30 a 19:30
20/05/2024 - 17:30 a 19:30
23/05/2024 - 17:30 a 19:30
Ponents
María Dolores Escudero Martín

Objectius
  • Promoure l'actualització pedagògica dels professionals implicats en l'Educació Infantil.
  • Afavorir la reflexió i l'anàlisi del professorat sobre la pròpia pràctica educativa.
  • Aportar recursos, propostes d'intervenció i enfocaments metodològics coherents amb les bases pedagògiques, sociològiques, filosòfiques i científiques que caracteritzen l'etapa.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS
  • Promoure el treball personal del/la docent al voltant de les emocions pròpies.
  • Interioritzar els diferents conceptes d'emocions i sentiments per poder gestionar les pròpies i les relacions.
  • Promoure la comunicació des del respecte a través de l'escolta activa.
  • Promoure el benestar emocional propi per aconseguir unes relacions externes d'equilibri.
  • Integrar la posició i rol dels diferents components de la Comunitat Educativa.
  • Aconseguir a través del treball de les emocions un espai de calma i confiança en el treball d'equip
  • Potenciar relacions de respecte amb les famílies acompanyant les diferents situacions.
Continguts
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS
    • Benestar emocional i físic del i la docent
    • Relació de les emocions
    • Les relacions entre adults en entorns educatius
    • Benestar de l'equip
    • Treball cooperatiu
    • Relacions amb les famílies
    Dirigit A
      • Personal docent no universitari de l'especialitat d'Educació Infantil
      • Personal tècnic educador d'Infantil de escoles infantils de la GVA i municipals
      • Professorat en general per ordre d'inscripció.
      • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
      Condicions
        • Com que aquest curs pertany a la convocatòria d'Administracions Públiques, podrà participar:
        • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
        • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.
        • Quedaran excloses totes les persones que no complisquen els requisits d'aquesta convocatòria.
        • Per a la determinació final les persones participants, se seguirà el següent ordre de prelació:
        • 1. Mestres d'Educació Infantil funcionaris de carrera.
        • 2. Mestres d'Educació Infantil funcionaris interins.
        • 3. Mestres de Primària funcionaris de carrera.
        • 4. Mestres de Primària funcionaris interins.
        • 5. Resta de personal docent i tècnic educatiu de la Conselleria d'Educació.
        • La confirmació de participació en el curs implica la seua realització i participació en cas de ser seleccionat/ada.
        • Per a poder obtindre la certificació serà imprescindible realitzar i participar activament al 85 % de les hores de la formació.
        Observacions
          • Formació presencial al CEFIRE GANDIA (Carrer Tossal, 8. Gandia)
          • Sessions de 2h: 17:30 a 19:30.
          • Abril: 22, 25, 29.
          • Maig: 2, 6, 9, 13, 16, 20, 23.
          • Les persones seleccionades hauran de vindre amb roba còmoda, aigua i estoreta per fer les activitats.
          Termes Consultar inscripcions