Curs 24EL74IN009 - EDUSALUT. Alimentació saludable
Ofertat per CEFIRE d'Elda
Promoció de la salut escolar
18 de setembre de 2024
30 d'octubre de 2024
30 hores
35 (0 inscripcions realitzades)
a distància
Javier Guardiola Deltell
1 de juny de 2024
10 de setembre de 2024
15 de setembre de 2024
18/09/2024 - 17:00 a 20:30
25/09/2024 - 17:00 a 20:30
02/10/2024 - 17:00 a 20:30
16/10/2024 - 17:00 a 20:30
23/10/2024 - 17:00 a 20:30
30/10/2024 - 17:00 a 20:30
Ponents
Margarita Anguiz Miro

• Conèixer els fonaments d'una alimentació equilibrada i saludable.
  • Valorar les conseqüències per a la salut de l'alimentació inadequada.
  • Conèixer els principis bàsics de la higiene i la correcta manipulació dels aliments.
  • Proporcionar estratègies i recursos didàctics per a treballar els temes d'alimentació i nutrició en l'aula.
  • Objectius específics

• Conéixer els fonaments d'una alimentació equilibrada i saludable
  • Valorar les conseqüències per a la salut de l'alimentació inadequada
  • Conéixer els principis bàsics de la higiene i la correcta manipulació dels aliments
  • Proporcionar estratègies i recursos didàctics per a treballar els temes d'alimentació i nutrició a l'aula
  • Donar a conéixer l'actualitat dels aliments
  • Desmitificar idees i creences que no són tan saludables com pareixen
  • Saber preparar un plat equilibrat
  • Distribuir adequadament els aliments al llarg del dia i de la setmana
  • Aprendre a llegir las etiquetes per a seleccionar productes saludables al supermercat
  • Identificar els diferents tipus d'edulcorants i la seua acció al cos
  • Aprendre les normes d'higiene alimentària bàsiques
  • Conéixer com afecten els aliments al nostre organisme per a saber prendre les decisions adequades
  • Donar eines per a traspassar els coneixements adquirits als alumnes
  • L'alimentació com expressió cultural. Mites i errors sobre l'alimentació.
  • Alimentació, nutrició i salut
  • Composició química dels aliments. Els nutrients.
  • Els aliments. Funcions. Classificació
  • Necessitats nutritives. Carències. La Dieta equilibrada.
  • Alteracions relacionades amb l'alimentació: obesitat, dietes aprimament, diabetis, etc.
  • Alimentació i consum. Els aliments i la indústria. Compra i etiquetatge. Els additius.
  • Orientacions metodològiques per al tractament de l'Alimentació i Nutrició en l'aula i en el centre escolar.
  • Continguts específics

• L'alimentació com a expressió cultural. Mites i errors al voltant de l'alimentació
  • Alimentació, nutrició i salut
  • Composició química dels aliments. Els nutrients
  • Els aliments. Funcions. Classificació
  • Necessitats nutritives. Mancances. La dieta equilibrada
  • Alteracions relacionades amb l'alimentació: obesitat, dietes d'aprimament, diabetis, etc.
  • Alimentació i consum. Els aliments i la indústria. Compra i etiquetat. Els additius
  • Orientacions metodològiques per al tractament de l'alimentació i la nutrició a l'aula i al centre escolar
  • Alimentació saludable. Planificació equilibrada de plats saludables
  • Distribució d'aliments al llarg del dia i de la setmana
  • Etiquetat i edulcorants
  • Actuació a l'aula/escola
    • La selecció de participants es realitzarà seguint els següents criteris la convocatòria d'AAPP:
    • 1. Professorat funcionari de centres sostinguts amb fons públics
    • 2. Professorat en borsa en actiu
    • En tots els casos es respectarà l'ordre d'inscripció, havent confirmat la participació, i es prioritzarà el no estar fent una altra acció formativa.
    • El personal laboral o de centres privats i/o concertats no podran participar d'aquesta convocatòria d'Administracions Públiques.
      • 1. Ocupar un lloc de treball relacionat directament amb la temàtica de l'activitat.
      • 2. Professorat d'especialitats docents relacionades directament amb la temàtica de l'activitat.
      • 3. Ordre d'inscripció seguint el següent criteri:
      • · Personal docent en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
      • · Personal tècnic educatiu en actiu en centres sostinguts amb fons públics. (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
      • · Personal inscrit en alguna de les borses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
      • · Resta del professorat.
      Observacions
        • L'objectiu del curs és donar-te coneixements alimentaris necessaris perquè pugues prendre decisions conscients i adequades en el teu dia a dia, i perquè sigues capaç d'influir des del primer moment en el teu estat de salut i que pugues transmetre aquests coneixements actualitzats als teus alumnes.
        • Des de les escoles i instituts teniu la tasca fonamental de donar informació actualitzada i de motivar els nostres alumnes perquè siguen conscients que ells són responsables de la seua salut. És fonamental donar eines perquè tinguen un pensament crític al voltant de l'estil de vida que duem i davant tots els productes que la indústria alimentària ens ofereix.
        • Aquest curs es realitzarà de manera semipresencial, per la qual cosa per a poder certificar s'haurà d'assistir a un mínim del 85% de les sessions presencials mitjançant la plataforma Teams, així com realitzar les tasques en l'entorn Aules.
        • Les sessions síncrones es realitzaran el dimecres 18 i 25 de setembre; i 2,16,23 i 30 d'octubre, en horari de 17 a 20:30 hores, mitjançant la plataforma TEAMS.
        Termes