Jornades 24GA88IN008 - Itinerari historicodidàctic a Gandia: murals i art al carrer
Ofertat per CEFIRE de Gandia
Humanístic
3 de maig de 2024
4 de maig de 2024
10 hores
35 (69 inscripcions realitzades)
Gandia
Gandia (València)
Ferran Mestre Borras
4 de març de 2024
22 d'abril de 2024
29 d'abril de 2024
Ponents
Francisco Mas Belda

• Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
  • Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
  • Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
  • Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Estudiar les potencialitats del nostre entorn.
  • Conéixer noves formes d'art (murals)
  • Promoure l'interés pel nostre patrimoni.
  • Diferenciar entre vell i antic.
  • Utilitzar la ciutat viscuda com punt de partida per un itinerari didàctic.
  • Visualitzar elements socioculturals associats a l'art (estàtues, intervencions vàries)
    • Valoració del nostre patrimoni.
    • Observació d'elements artístics (desapercebuts) en el nostre entorn (façanes, etc).
    • Espais poc coneguts o desconeguts de la nostra ciutat.
    • Aspectes històrics i culturals relacionats amb els béns culturals.
    • Els eixamples de la ciutat.
    • Les potencialitats didàctiques de l'entorn.
    • Incorporació del patrimoni a la didàctica.
      • Professorat de centres educatius públics de qualsevol etapa educativa
        • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
        • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
        • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits. (UEO, etc)
        • S'elaborarà un llistat definitiu després d'haver confirmat obligatòriament la participació.
          • Punts de trobada de l'itinerari:
          • DIVENDRES 3 de maig - 16:00 h
          • Mural València CF - Pàrking de les Ànimes (prop del Pont d'Alacant)
          • DISSABTE 4 de maig - 9:00 matí
          • Locomotora del Parc de l'Estació