Jornades 24GA88IN007 - El Museu Arqueològic de Gandia (MAGa) com a recurs didàctic
Ofertat per CEFIRE de Gandia
Humanístic
25 d'abril de 2024
27 d'abril de 2024
10 hores
30 (35 inscripcions realitzades)
Museu Arqueològic
Gandia (València)
Ferran Mestre Borras
11 de març de 2024
14 d'abril de 2024
22 d'abril de 2024
Ponents
Joan Negre Pérez

• Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
  • Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
  • Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
  • Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
  • Facilitar una sèrie de continguts, estratègies i recursos didàctics al professorat de qualsevol etapa educativa amb els quals poder abordar la creació o execució d'uactivitats didàctiques entorn del passat dels territoris valencians, amb especial èmfasi en l'àmbit de la Safor i les Comarques Centrals Valencianes.
  • Fornir el professorat amb les ferramentes necessàries per integrar els continguts del curs dins una línia explicativa que done peu al tractament de qüestions transversals com les divergències ideològiques o religioses, l'empatia i el foment de la cultura del diàleg i el respecte davant posicions oposades.
  • Més enllà dels continguts substantius del curs, s'ofereix també tot un seguit de recursos procedimentals a través de la visita al propi Museu Arqueològic de Gandia, l'anàlisi de les seves col·leccions i els itineraris didàctics que ofereix.
    • Breu anàlisi històric dels períodes històrics que abasteix el museu.
    • Els museus com eina didàctica
    • El MAGa com recurs didàctic
    • Visita al MAGa
      • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d¿Administracions Públiques podran únicament participar:
      • El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
      • El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits. (UEO, etc)
      • S'elaborarà un llistat definitiu després d'haver confirmat obligatòriament la participació.
        • Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
        Observacions
          • HORARI i LLOC
          • SESSIONS TEÒRIQUES:(Gandia - Museu Arqueolòic Gandia - C. Hospital, 20)
          • Dijous 25 abril de 16:00 a 18:30 h
          • Divendres 26 abril de 16:00 a 18:30 h