Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
Conéixer el nostre patrimoni i la seua relació amb el currículum.
Proporcionar orientacions metodològiques per a conéixer i valorar el patrimoni a través dels itineraris.
Orientar la planificació d'itineraris des de diferents perspectives i objectius.
Facilitar o elaborar recursos que permeten aprofitar estos itineraris per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat.
Facilitar una sèrie de continguts, estratègies i recursos didàctics al professorat de qualsevol etapa educativa amb els quals poder abordar la creació o execució d'uactivitats didàctiques entorn del passat dels territoris valencians, amb especial èmfasi en l'àmbit de la Safor i les Comarques Centrals Valencianes.
Fornir el professorat amb les ferramentes necessàries per integrar els continguts del curs dins una línia explicativa que done peu al tractament de qüestions transversals com les divergències ideològiques o religioses, l'empatia i el foment de la cultura del diàleg i el respecte davant posicions oposades.
Més enllà dels continguts substantius del curs, s'ofereix també tot un seguit de recursos procedimentals a través de la visita al propi Museu Arqueològic de Gandia, l'anàlisi de les seves col·leccions i els itineraris didàctics que ofereix.
Continguts
Breu anàlisi històric dels períodes històrics que abasteix el museu.
Els museus com eina didàctica
El MAGa com recurs didàctic
Visita al MAGa
Dirigit A
Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d¿Administracions Públiques podran únicament participar:
El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits. (UEO, etc)
S'elaborarà un llistat definitiu després d'haver confirmat obligatòriament la participació.
Condicions
Ja que aquesta formació forma part de la partida pressupostària d'Administracions Públiques podran únicament participar:
El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que preste els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (centres públics)
El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits. (UEO, etc)
S'elaborarà un llistat definitiu després d'haver confirmat obligatòriament la participació.
Observacions
HORARI i LLOC
SESSIONS TEÒRIQUES:(Gandia - Museu Arqueolòic Gandia - C. Hospital, 20)
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.