Oferir al professorat teoria i activitats didàctiques que ajuden a descobrir els estereotips i barreres invisibles que impedixen l'igualtat d'oportunitats real.
Promoure i difondre les bones pràctiques en coeducació.
Fomentar la convivència en els centres educatius.
Proposar mesures que permenten la consecució dels valors democràtics i inclusius per a contextualitzar el Projecte Educatiu de Centre.
Compartir mesures des d'un enfocament interjeccional i de drets humans, la coeducació, la convivència positiva, la comunicació no violenta, la prevenció dels conflictes i la gestió o la resolució pacífica d'aquests.
Fomentar la participació de la comunitat educativa per a la millora de la convivència.
Difondre els protocols de la Conselleria d'Educació, Universitat i Ocupació.
Difusió de recursos per a dinamitzar la igualtat i la convivència.
Creació de xarxa docente per a treballar la convivència en els centres educatius.
Potenciar el paper de la tutoria en la prevenció i en la mediació per a la resolució pacífica dels conflictes i en la millora de la convivència escolar i la igualtat d'oportunitats.
Continguts
De la igualtat d'oportunitats a la igualtat real.
De la identitat de gènere a la identitat personal.
Del repartiment del treball per sexes a la conciliació de vida personal i laboral.
De la violencia exercida contra les dones a la convivencia pacífica.
Protocol maltractament infantil (abús sexual) en EEI/CEIP.
Projecte Pigmalió en IES/CIPFP.
Ciberconvivència en IES/CIPFP.
Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes (MDPRC).
Experiència MDPRC en EEI, CEIP i IES/CIPFP.
Mindfulness en EEI.
Mediació en CEIP i IES/CIPFP.
Experiència mediació en CEIP i IES/CIPFP.
Espais igualitaris.
Experiència espais en EEI, CEIP i IES/CIPFP. El dol.
Noves masculinitats.
Pràctiques restauratives.
Experiència pràctiques restauratives en EEI, CEIP i IES/CIPFP.
Dirigit A
Interniveles
Dirigit a persones coordinadores d'igualtat i convivència, equips directius, departament d'orientació, persones tutores, al professorat que pertany a la comissió de convivència i al col·lectiu complet del professorat de tots els nivells educatius.
Condicions
Formació realitzada a través de la plataforma teams excepte l'última sessió que se realitzarà de manera presencial en el lloc que indique el CEFIRE.
El professorat podrà accedir a l'espai habilitat en aules on es pujaran les gravacions de cadascuna de les sessions.
Per poder certificar aquesta acció formativa el professorat haurà d'assistir al 85% de les sessions o realitzar una prova tipo test per tal de demostrar que ha visualitzat el material de la formació. Aquesta prova tindrà lloc en la sessió presencial de la formació en la qual haurà de participar.
Observacions
Les següents accions formatives ofereixen al professorat les eines necessàries per desenvolupar la Coordinació d'Igualtat i Convivència (CIC):
COEDUCA. Intercanvi d'experiències en igualtat i convivència. CIC. Duració 8 hores.
COEDUCA. Formació per a la coordinació de la igualtat en: EEI, CEIP, IES i CIPFP. CIC. Duració: 12 hores.
COEDUCA. Formació per a la coordinació de la convivència en: EEI, CEIP, IES i CIPFP. CIC. Duració: 12 hores.
COEDUCA. Mesures per al foment de la igualtat i convivència en: EEI, CEIP, IES i CIPFP. CIC.
Important: recomanen la realització de les les quatre accions formatives al llarg de dos cursos acadèmics. Recordem que totes aquelles persones que necessiten actualitzar-se, podran inscriure's en aquelles formacions que consideren.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.