Jornades 24OR77IN006 - V Jornades de ciència i pseudociència. Negacionisme: canvi climàtic, desigualtat de gènere i fenòmens meteorològics
Ofertat per CEFIRE de Orihuela
General àmbit científic
1 de març de 2024
2 de març de 2024
12 hores
22 (44 inscripcions realitzades)
Universitat Miguel Hernández - Campus Salesas
Orihuela (Alacant)
16 de gener de 2024
25 de febrer de 2024
29 de febrer de 2024
01/03/2024 - 16:00 a 18:00
02/03/2024 - 10:00 a 18:00
Ponents
Jose Antonio Parodi Perdomo
Purificacion Heras Gonzalez
David Galadí Enríquez
Astrid Wagner
Margarita Sánchez Romero
Elpidia García Delgado

• Fomentar el pensament crític a l'aula.
    • Proveir d'eines i recursos per a portar a l'aula projectes relacionats amb el pensament crític.
    • El coneixement de la naturalesa de la ciència i la seua relació amb la societat.
    • Impulsar la formació d'una ciutadania crítica i activa, que puga participar amb criteri en la presa de decisions.
    • Rescatar el protagonisme de la dona en la història evolutiva per a comprendre millor els nostres orígens.
      • Meteorologia i climatologia.
      • La percepció del clima entre la població i la seua complexitat.
      • Coses increïbles que passen en els cels.
      • Mites pseudocientífics, des del clàssic i misteriós influx de la Lluna fins als moderníssims chemtrails.
      • El negacionisme i les seues formes.
      • Anàlisi des d'una perspectiva filosòfica i psicològica de les causes, propagació i conseqüències del negacionisme.
      • Les dones en la Prehistòria.
      • El paper de les dones en l'evolució humana.
      • L'expressió més brutal de la misogínia: els feminicidis en Ciutat Juárez, Mèxic.
      • Les jornades consistiran en la presentació de comunicacions per part del professorat, pòsters per part de l'alumnat dels centres educatius i conferències a càrrec dels següents ponents:
      • Margarita Sánchez Romero (videoconferència)
      • José Antonio Parodi
      • David Galadí Enríquez
      • Astrid Wagner
      • Elpidia García Delgado (videoconferència)
      • Purificació Heras
      • Professorat en general
          • Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana. L'admissió serà per ordre d'inscripció seguint el següent criteri:
          • 1. Funcionaris de carrera/pràctiques.
          • 2. Funcionaris interins en actiu
          • 3. Funcionaris en borsa de treball
          • 4. No funcionaris (Professorat en centres concertats)
          • 5. Resta del professorat