Formació semipresencial 24OR77IP004 - CURRÍCULUM. Situacions d'aprenentatge de ciències per a l'aula d'infantil i primària. Tallers MUDIC
Ofertat per CEFIRE de Orihuela
General àmbit científic
13 de febrer de 2024
14 de maig de 2024
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
Semipresencial
12 de gener de 2024
7 de febrer de 2024
11 de febrer de 2024
13/02/2024 - 17:00 a 20:00
27/02/2024 - 17:00 a 20:00
12/03/2024 - 17:00 a 20:00
14/05/2024 - 17:00 a 20:00

• Explorar la utilització dels recursos experimentals i experiències de laboratori en l'àmbit científic.
  • Motivar al professorat en l'ús de material manipulable.
  • Desenvolupar el coneixement científic contextualitzat a la realitat quotidiana
  • Afavorir una dinamització curricular del coneixement científic a través de tallers de ciència divertida.
  • Conéixer tècniques pedagògiques i didàctiques encaminades a millorar la motivació de l'alumnat cap a les ciències experimentals.
  • Explorar la utilització dels recursos experimentals i experiències en l'àmbit cientifico.
  • Motivar al professorat en l'ús de material manipulable i assequible.
  • Implementar a l'aula un programa activitats científiques per a l'ensenyament de les ciències.
  • Motivar al professorat en l'ús d'activitats experimentals a l'aula.
  • Avaluar el treball realitzat a l'aula.
  • Recursos experimentals de laboratori en l'àmbit científic.
  • Activitats i experiències didàctiques en un entorn experimental.
  • Continguts i aprenentatge STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques) contextualitzat al currículum
  • Recursos experimentals en l'àmbit cientific que afavoreixen la comprensió dels conceptes científic-tecnològics bàsics.
  • Activitats i experiències didàctiques en un entorn experimental a través de situacions i materials de la vida quotidiana.
  • Motivació i desenvolupament d'actituds positives cap a la ciència.
  • Disseny d'activitats i experiències didàctiques en un entorn experimental.
  • Motivació i desenvolupament d'actituds positives cap a la ciència.
  • Disseny d'activitats i experiències didàctiques en un entorn exper
    • Professorat d'infantil i primària.
      • Ser docent no universitari amb destinació en centres públics i concertats de la comunitat valenciana. L'admissió serà per ordre d'inscripció seguint el següent criteri:
      • 1. Funcionaris de carrera/pràctiques.
      • 2. Funcionaris interins en actiu
      • 3. Funcionaris en borsa de treball
      • 4. No funcionaris (Professorat en centres concertats)
      • 5. Resta del professorat
      Observacions
        • Les sessions presencials dels dies 13/02/2024 - 27/02/2024 - 12/03/2024 - 14/05/2024 es realitzaran en el Museo Didáctico e Interactivo de Ciencias MUDIC Jesús Carnicer
        • Programació del curs:
        • Sessions dels dies 13/02/2024 - 27/02/2024 - 12/03/2024
        • Realització de les situacions d'aprenentatge desenvolupades en els tallers MUDIC
        • Des del dia 12/03/2024 fins al dia 14/05/2024
        • Implementació i desenvolupament a l'aula de les situacions d'aprenentatge dissenyades pel professorat assistent al curs.
        • A més de les situacions d'aprenentatge associades als tallers MUDIC, facilitarem material i bibliografia amb el qual el professorat podrà elaborar el seu propi projecte de ciències per a realitzar a l'aula.
        • Sessió del dia 14/05/2024
        • Comunicació i posada en comú del treball realitzat a les aules. Avaluació del curs.
        • Es valorarà el professorat que s'inscriga com a equip docent d'un centre escolar.
        • Per a poder obtindre la certificació serà imprescindible assistir al 85% de les sessions presencials del curs