Curs a distància 24IN74IN004 - EDUSALUT. Kit bàsic de pedagogia hospitalària. 9a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Promoció de la salut escolar
12 de març de 2024
3 de maig de 2024
30 hores
30 (més de 60 inscripcions realitzades)
a distància
Cristina Cantero Gonzalez
18 de gener de 2024
29 de febrer de 2024
7 de març de 2024
Ponents
José Blas García Pérez

• Establir accions per a millorar els hàbits quotidians de salut en el centre escolar
  • Identificar les diferents alteracions vinculades a malalties pròpies de la infància i conèixer quines pautes d'actuació són les adequades.
  • Analitzar les vies d'assessorament als pares respecte de la formació d'hàbits saludables en l'àmbit familiar.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  • Conèixer les línies generals d'actuació pedagògica en un hospital.
  • Desenvolupar les competències docents necessàries en àmbits educatius específics per a persones en situació de malaltia, convalescència o en tractament.
  • Contribuir al benestar i qualitat de vida de l'alumnat en situació de malaltia.
  • Les malalties infeccioses més freqüents en l'àmbit escolar: Prevenció.
  • Els medicaments. El seu ús correcte.
  • La prevenció d'accidents infantils en l'aula i centre escolar.
  • Riscos sanitaris d'origen alimentari i de l'aigua.
  • Orientacions didàctiques per a promocionar hàbits saludables en els estudiants, en l'aula i en l'entorn escolar.
  • Les Campanyes de prevenció i orientació.
  • La coordinació entre pares i professors per a educar en salut.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS:
  • Estratègies per a l'atenció a l'alumnat malalt, convalescent o en tractament.
  • Transicions i tutories. Recursos pràctics.
  • L'ús de les TICS com a mitjà d'aprenentatge i comunicació amb els centres de referència.
    • Professorat de les especialitats d'Educació Infantil, Educació Primària o Pedagogia Terapèutica
    • i professorat d'Educació Secundàri. Tindrà prioritat:el professorat en actiu de les UPH.
      • Tindrà prioritat:el professorat en actiu de les UPH.