Conéixer enfocaments metodològics per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
Facilitar estratègies, tècniques i recursos per a l'ensenyança de llengua i literatura.
Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des de l'àmbit lingüístic.
Integrar les TIC com a recurs per al desenvolupament de la competència comunicativa de l'alumnat.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
1. Elaborar recursos didàctics i desenvolupar estratègies que estimulen l'hàbit lector.
2. Propiciar l'intercanvi d'experiències basades en l'aprenentatge basat en projectes (ABP).
3. Mostrar al professorat diferents projectes d'explotació literària amb l'ús de les TIC com a eina per motivar l'alumnat.
4. Dissenyar activitats d'aprenentatge reals i atractives per tal de fomentar la innovació i les metodologies educatives actives i participatives.
5. Bastir un espai de contacte i col·laboració entre docentes de llengua en què compartir vivències, generar idees i traslladar-les a la pràctica d'aula.
Continguts
Aplicacions didàctiques i metodològiques per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
Experiències, estratègies i recursos didàctics per al treball d'aula.
Llengua, literatura i valors.
Competència comunicativa.
Recursos TIC.
CONTINGUTS ESPECÍFICS
1. Tècniques, estratègies i materials per a treballar l'expressió literària a l'aula.
2. Recursos per a l'aprenentatge literari a fi d'augmentar la motivació de l'alumnat.
3. Metodologies actives i participatives per a fomentar-ne l'hàbit lector.
4. Estratègies pedagògiques orientades a l'aprenentatge dinàmic, la col·laboració i la innovació a través de les TIC.
5. Disseny d'activitats i propostes didàctiques sustentades en l'aprenentatge basat en projectes: xarxa docent i banc de recursos compartits.
Heus ací la distribució temàtica dels diferents blocs de continguts d'acord amb el calendari de sessions per videoconferència, en horari de 17 a 18 hores, amb què s'obri cada secció:
13 de maig | Concepte i abast de lectura augmentada
20 de maig | Narrativa augmentada
27 de maig | Poesia augmentada
3 de juny | Teatre augmentat
10 de juny | Literatura comparada augmentada
Dirigit A
Professorat de les especialitats de Valencià: llengua i literatura, d'FPA Comunicació: Valencià i FPA Comunicació: Valencià-Anglés i d'EOI Valencià, que imparteix docència en instituts d'educació secundària, en centres de formació de persones adultes i en escoles oficials d'idiomes.
Condicions
En la tria de professorat participant tenen prioritat els professionals de l'ensenyament que treballen amb alumnat jove i adult matriculat en instituts d'educació secundària, centres de formació de persones adultes i escoles oficials d'idiomes.
Ordre de prioritat:
Funcionaris i funcionàries de carrera.
Personal docent interí.
Professorat en pràctiques.
Resta de professorat.
Per a tindre dret a certificació cal participar, si més no, en el 85% de la formació sobre el total de les hores programades.
Observacions
Es tracta d'un curs semipresencial amb una durada total de 20 hores, de les quals 5 corresponen a les sessions de trabajo mitjançant Teams de participació obligatòria.
Aquestes sessions, amb què s'enceta setmanalment cada bloc temàtic, se celebraran dilluns, en horari de 17 a 18 hores, tenint en compte que hi haurà una segona hora que, cas de necessitar-ho, estarà destinada a l'atenció tutorial individualitzada del professorat participant, d'acord amb aquest calendari:
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.