Curs 24EL76IN010 - Passeig de lectura augmentada: la creació literària i la seua explotació a l'aula
Ofertat per CEFIRE d'Elda
General àmbit lingüístic
13 de maig de 2024
16 de juny de 2024
20 hores
40 (més de 80 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions síncrones per videoconferència
Elda (Alacant)
28 de febrer de 2024
28 d'abril de 2024
6 de maig de 2024
13/05/2024 - 17:00 a 18:00
20/05/2024 - 17:00 a 18:00
27/05/2024 - 17:00 a 18:00
03/06/2024 - 17:00 a 18:00
10/06/2024 - 17:00 a 18:00
16/06/2024
Ponents
Maria Teresa Monar Van Vliet

• Conéixer enfocaments metodològics per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
  • Facilitar estratègies, tècniques i recursos per a l'ensenyança de llengua i literatura.
  • Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l'alumnat des de l'àmbit lingüístic.
  • Integrar les TIC com a recurs per al desenvolupament de la competència comunicativa de l'alumnat.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS

• 1. Elaborar recursos didàctics i desenvolupar estratègies que estimulen l'hàbit lector.
  • 2. Propiciar l'intercanvi d'experiències basades en l'aprenentatge basat en projectes (ABP).
  • 3. Mostrar al professorat diferents projectes d'explotació literària amb l'ús de les TIC com a eina per motivar l'alumnat.
  • 4. Dissenyar activitats d'aprenentatge reals i atractives per tal de fomentar la innovació i les metodologies educatives actives i participatives.
  • 5. Bastir un espai de contacte i col·laboració entre docentes de llengua en què compartir vivències, generar idees i traslladar-les a la pràctica d'aula.
  • Aplicacions didàctiques i metodològiques per a l'ensenyança plurilingüe de llengua i literatura de forma coordinada.
  • Experiències, estratègies i recursos didàctics per al treball d'aula.
  • Llengua, literatura i valors.
  • Competència comunicativa.
  • Recursos TIC.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS

• 1. Tècniques, estratègies i materials per a treballar l'expressió literària a l'aula.
  • 2. Recursos per a l'aprenentatge literari a fi d'augmentar la motivació de l'alumnat.
  • 3. Metodologies actives i participatives per a fomentar-ne l'hàbit lector.
  • 4. Estratègies pedagògiques orientades a l'aprenentatge dinàmic, la col·laboració i la innovació a través de les TIC.
  • 5. Disseny d'activitats i propostes didàctiques sustentades en l'aprenentatge basat en projectes: xarxa docent i banc de recursos compartits.
  • Heus ací la distribució temàtica dels diferents blocs de continguts d'acord amb el calendari de sessions per videoconferència, en horari de 17 a 18 hores, amb què s'obri cada secció:
  • 13 de maig | Concepte i abast de lectura augmentada
  • 20 de maig | Narrativa augmentada
  • 27 de maig | Poesia augmentada
  • 3 de juny | Teatre augmentat
  • 10 de juny | Literatura comparada augmentada
    • Professorat de les especialitats de Valencià: llengua i literatura, d'FPA Comunicació: Valencià i FPA Comunicació: Valencià-Anglés i d'EOI Valencià, que imparteix docència en instituts d'educació secundària, en centres de formació de persones adultes i en escoles oficials d'idiomes.
      • En la tria de professorat participant tenen prioritat els professionals de l'ensenyament que treballen amb alumnat jove i adult matriculat en instituts d'educació secundària, centres de formació de persones adultes i escoles oficials d'idiomes.
      • Ordre de prioritat:
      • Funcionaris i funcionàries de carrera.
      • Personal docent interí.
      • Professorat en pràctiques.
      • Resta de professorat.
      • Per a tindre dret a certificació cal participar, si més no, en el 85% de la formació sobre el total de les hores programades.
      Observacions
        • Es tracta d'un curs semipresencial amb una durada total de 20 hores, de les quals 5 corresponen a les sessions de trabajo mitjançant Teams de participació obligatòria.
        • Aquestes sessions, amb què s'enceta setmanalment cada bloc temàtic, se celebraran dilluns, en horari de 17 a 18 hores, tenint en compte que hi haurà una segona hora que, cas de necessitar-ho, estarà destinada a l'atenció tutorial individualitzada del professorat participant, d'acord amb aquest calendari:
        • 13 de maig
        • 20 de maig