Servei de Formació del Professorat
23 d'abril de 2024
24 d'abril de 2024
10 hores
300 (441 inscripcions realitzades)
a distància
Francisco Pascual Soler
Eugeni Peris Lumbreras

Objectius
  • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • Dissenyar projectes per a aprendre fent un servei a la comunitat
  • Introduir als participants en la pedagogia de l'aprenentatge servei. Conéixer els conceptes bàsics d'aprenentatge-servici, la seua fonamentació i el seu valor pedagògic.
  • Intercanviar i identificar projectes d'aprenentatge-servici entre les experiències educatives viscudes, conegudes o impulsades pels participants, per les entitats socials de l'entorn.
  • Valorar la utilitat de l'aprenentatge-servei com a metodologia per a unir l'èxit escolar i el compromís social.
  • Conéixer, de manera dinàmica, les semblances metodològiques que suposa l'aplicació de l'ApS amb les altres metodologies basades en projectes.
Continguts
    • Metodologia de l'ApS.
    • Característiques metodològiques del treball per projectes d'Aprenentatge Servei.
    • Experiències de bones pràctiques d'ApS en diferents contextos educatius.
    • Presentació de la visió del professorat i de l'alumnat participant.
    • Competències i aprenentatges implicats en el desenvolupament d'experiències d'ApS.
    Dirigit A
      • Dirigit a tot el professorat no universitari de totes les etapes educatives de la Comunitat Valenciana.
      Condicions
        • Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Per a la selecció dels participants es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        • Els assistents tindran dret a la certificació final, sempre que participen almenys el 85% de l'activitat.
        Observacions
          • p