Jornades 24HS88IN026 - III Jornades d'escoles associades a la UNESCO. Educació per al desenvolupament sostenible, la ciutadania global i l'aprenentatge intercultural i patrimonial.
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Humanístic
28 de febrer de 2024
29 de febrer de 2024
10 hores
250 (292 inscripcions realitzades)
a distància
19 de desembre de 2023
18 de febrer de 2024
25 de febrer de 2024
Ponents
Dolores Oriol Valles
Eva Maria Riquelme Sarmiento
Rita Maria Redondo Cuadrado
Maria Jose Aroca Fuentes
David Molina Motos
Merxe Ferri Carbonell
Emma Roig Molina
Esther Pico Carayol
Justa Maria Cortes Ruiz
Jose Angel Fernandez Montilla
Ascension Pilar Calatayud Diez

• Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • Objectius específics:
  • Capacitar a les escoles per a impulsar la innovació i la transformació, per a forjar futurs sostenibles i pacífics, basats en la justícia social, econòmica i ambiental.
  • Reforçar l'educació com ben públic i comú, garantint el dret a una educació de qualitat al llarg de tota la vida.
  • Establir un nou contracte social per a l'educació mitjançant actes individuals i col·lectius.
  • Promoure l'aprenentatge ecològic, intercultural i interdisciplinari.
    • Continguts específics del curs:
    • Repensar l'educació i ajudar a configurar el futur per a promoure el desenvolupament sostenible i la ciutadania mundial.
    • Actuacions per a reforçar el patrimoni comú de l'educació com a forma de benestar compartit.
    • Què hauríem de continuar fent? Què hauríem de deixar de fer? Què hauria de reinventar-se de manera creativa?
    • Accés a coneixements i a la seua producció desenvolupant al mateix temps la seua capacitat per a criticar-los i aplicar-los.
      • Dirigit a tot el professorat no universitari de totes les etapes educatives de la Comunitat Valenciana.
        • Ser docent no universitari amb destí en centres públics o en centres privats-concertats de la Comunitat Valenciana, o pertànyer a la borsa de treball de la Conselleria d'Educació de la Comunitat Valenciana.
        • Per a la selecció dels participants es tindrà en compte l'ordre d'inscripció.
        • Els assistents tindran dret a la certificació final, sempre que participen almenys en 85% de l'activitat.
          • pro

g