Servei de Formació del Professorat
Curs 24HS98EP011 - CURRÍCULUM. Disseny i avaluació de situacions d'aprenentatge: Coneixement del Medi
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Dades generals
Currículum
29 de gener de 2024
10 de març de 2024
30 hores
120 (220 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
4 de desembre de 2023
21 de gener de 2024
24 de gener de 2024

Objectius
  • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Saber què és una situació d'aprenentatge.
  • Ubicar les situacions d'aprenentatge dins la nova concreció curricular de la LOMLOE.
  • Conéixer l'aprenentatge i l'avaluació competencial.
  • Treballar els diferents elements que conformen una situació d'aprenentatge.
  • Construir els instruments necessaris per a avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Elaborar una situació d'aprenentatge amb tots els elements necessaris per a implementar-la a l'aula de primària en l'àrea de Coneixement del Medi.
  • Compartir i coavaluar els dissenys elaborats al llarg del curs.
  • Creació d'un repositori de les diferents situacions d'aprenentatge elaborades al curs
Continguts
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • Bloc 1 - Què és una situació d'aprenentatge.
    • Bloc 2 - Identificació i ubicació.
    • Bloc 3 - Desenvolupament i avaluació formativa.
    • Bloc 4 - Avaluació qualificadora.
    • Bloc 5 - Situació d'aprenentatge de Coneixemt del medi
    • Bloc 6 - Material auxiliar.
    Dirigit A
      • Activitat dirigida preferentment a mestres en actiu que imparteixen l'àrea de Coneixement del Medi.
      • Es respectarà l'ordre d'inscripció, i, a més, es prioritzarà no estar fent una altra activitat formativa.
      Condicions
        • Confirmació d'assistència: el professorat admés en una activitat ha de  confirmar la participació.
        • La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera.
        • Els sol·licitants admesos, que per qualsevol motiu raonablement justificat no vaja a realitzar l'activitat, l'ha de comunicar al coordinador abans de l'inici, perquè es puga cobrir la seua baixa amb un altre participant de la llista d'espera.
        • La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
        Observacions
          • Aquesta formació te l'objectiu principal d'ajudar-te a construir una senzilla situació d'aprenentatge per a l'àrea de Coneixement del Medi que després compartiràs amb la resta de companys i companyes i que passarà a formar part d'un repositori de situacions d'aprenentatge al nostre CEFIRE.
          • La participació de l'inscrit o inscrita serà eminentment pràctica.
          • Per a obtenir el certificat serà necessari el lliurament d'una situació d'aprenentatge per a ser implementada a laula.
          Termes Consultar inscripcions