Servei de Formació del Professorat
Curs 24HS98IN010 - CURRÍCULUM. Disseny i avaluació de situacions d'aprenentatge: Economia
Ofertat per CEFIRE Específic d'Àmbit Humanístic Social
Dades generals
Currículum
29 de gener de 2024
10 de març de 2024
30 hores
50 (més de 100 inscripcions realitzades)
a distància
Terminis D'inscripció
4 de desembre de 2023
21 de gener de 2024
25 de gener de 2024

Objectius
  • Actualitzar la formació del professorat en els enfocaments metodològics més innovadors, proporcionant nous recursos per a la seua aplicació en l'aula.
  • Analitzar els plantejaments didàctics que s'utilitzen en l'aula i la seua contribució al desenrotllament de les competències clau.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS DEL CURS
  • Saber què és una situació d'aprenentatge.
  • Ubicar les situacions d'aprenentatge dins la nova concreció curricular de la LOMLOE.
  • Conèixer l'aprenentatge i l'avaluació competencial.
  • Treballar els diferents elements que conformen una situació d'aprenentatge.
  • Construir els instruments necessaris per a avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Elaborar una situació d'aprenentatge amb tots els elements necessaris per a implementar-la a l'aula d'economia
  • Compartir i coavaluar els dissenys elaborats al llarg del curs.
  • Creació d'un repositori de les diferents situacions d'aprenentatge elaborades al curs
Continguts
    • CONTINGUTS ESPECÍFICS DEL CURS:
    • Bloc 1 - Què és una situació d'aprenentatge.
    • Bloc 2 - Identificació i ubicació.
    • Bloc 3 - Desenvolupament i avaluació formativa.
    • Bloc 4 - Avaluació qualificadora.
    • Bloc 5 - Situació d'aprenentatge d'economia
    • Bloc 6 - Material auxiliar.
    Dirigit A
      • Activitat dirigida preferentment a professorat en actiu de l'especialitat de Economia.
      • Es respectarà l'ordre d'inscripció, i, a més, es prioritzarà no estar fent una altra activitat formativa.
      Condicions
        • Confirmació d'assistència: el professorat admés en una activitat ha de confirmar la participació. La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera.
        • Els sol·licitants admesos, que per qualsevol motiu raonablement justificat no vaja a realitzar l'activitat, l'ha de comunicar al coordinador abans de l'inici, perquè es puga cobrir la seua baixa amb un altre participant de la llista d'espera. La falta de comunicació facultarà al CEFIRE per a no adjudicar les posteriors accions formatives que se sol·liciten.
        Observacions
          • Aquesta formació te l'objectiu principal d'ajudar-te a construir una senzilla situació d'aprenentatge per a la teua matèria que després compartiràs amb la resta de companys i companyes i que passarà a formar part d'un repositori de situacions d'aprenentatge al nostre CEFIRE. La participació de l'inscrit o inscrita serà eminentment pràctica. Per a obtenir el certificat serà necessari el lliurament d'una situació d'aprenentatge per a ser implementada a l'aula.
          Termes Consultar inscripcions