Milagros Fuentes Albero Begoña Richart Albelda Laura Campos Berga Angel Carrasco Tornero Luis Miguel Rojo Bofill Belen Gago Velasco Javier Castello Gasco Maria Antonia Barbera Fons Maria Nuria Yañez Ferrer Nuria Segarra Martinez Luis Miguel Rojo Bofill Milagros Fuentes Albero
Objectius
Establir accions per a millorar els hàbits quotidians de salut en el centre escolar
Identificar les diferents alteracions vinculades a malalties pròpies de la infància i conèixer quines pautes d'actuació són les adequades.
Analitzar les vies d'assessorament als pares respecte de la formació d'hàbits saludables en l'àmbit familiar.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
Conèixer en què consistixen els trastorns més freqüents relacionats amb la salut mental en la infància i l'adolescència.
Conèixer els aspectes més importants de la relació entre el professor i el professional de salut mental en cada cas.
Comprendre com afecta la malaltia mental al benestar del xiquet i la seua família.
Comprendre com afecta la malaltia mental al procés d'aprenentatge.
Conèixer com afecta la malaltia mental a les relacions socials.
Reflexionar sobre formes d'actuar davant d'aquests trastorns.
Identificar conductes pròpies i alienes que afavorixen l'estigma sobre la malaltia mental.
Continguts
Les malalties infeccioses més freqüents en l'àmbit escolar: Prevenció.
Els medicaments. El seu ús correcte.
La prevenció d'accidents infantils en l'aula i centre escolar.
Riscos sanitaris d'origen alimentari i de l'aigua.
Orientacions didàctiques per a promocionar hàbits saludables en els estudiants, en l'aula i en l'entorn escolar.
Les Campanyes de prevenció i orientació.
La coordinació entre pares i professors per a educar en salut.
CONTINGUTS ESPECÍFICS:
Les Unitats de Salut Mental Infantil i la comunicació entre docents i professionals sanitaris.
Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH).
Trastorn negativista desafiant, trastorns de conducta i diagnòstics relacionats.
Autisme i trastorns relacionats.
Trastorns de l'ànim: depressió infantil, depressió en l'adolescència, trastorn bipolar.
Trastorns de conducta alimentària: anorèxia, bulimia.
Psicosi (esquizofrènia, etc.).
Tics, enuresi y encopresis.
Dirigit A
Docents d'educació primària, secundària, batxillerat i FP de centres ordinaris, prioritzant el professorat en actiu de les UPH i de les UET (indiqueu en el camp d'observacions la UPH o UET).
Condicions
Per a poder realitzar-se el curs, han de cobrir-se almenys el 85% de les places oferides, donant prioritat al professorat en actiu de les UPH i de les UET.
Observacions
Curs en línia: el treball es realitza de manera autònoma en la plataforma Aules, tenint únicament una sessió en línia en viu, que es realitzarà de 17.30 a 20.30 a través de la plataforma Teams (26 de març). La baixa no justificada, una volta confirmada la plaça, es podrà penalitzar d'acord amb la legislació vigent amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.
Les presents accions formatives estan destinades al professorat no universitari amb destí en centres públics (i privats concertats, en el seu cas) de la Comunitat Valenciana.
Les activitats en què no es cobrisca, almenys, el 60% de les places oferides, podran ser anul·lades pel CEFIRE corresponent. Per a una informació més concreta sobre qualsevol acció formativa dirigir-se al coordinador corresponent.
INSCRIPCIÓ: A través d'esta pàgina web.
En cas de tindre preferència, d'acord amb les condicions específiques de cada activitat, cal indicar o justificar els criteris al·legats.
TERMINI D'INSCRIPCIÓ: Per a cada activitat, excepte per les que s’indique expressament, finalitza deu dies abans del començament de la mateixa.
ADMISSIÓ: Les peticions s'atendran en funció de les condicions específiques de participació de l'activitat corresponent i, en cas d'igualtat, per l'orde de registre d'entrada de les sol·licituds. Les llistes d'admesos es faran públiques en la pàgina web del Servici almenys 7 dies abans de l'inici de l'activitat.
CONFIRMACIÓ D'ASSISTÈNCIA: El professorat admés a una activitat ha de confirmar l'assistència a la mateixa. L'absència de confirmació facultarà al CEFIRE per a seleccionar a altres sol·licitants que es troben en llista d'espera. Els sol·licitants admesos que per qualsevol motiu, raonablement justificat, no puguen assistir a l'activitat, ho han de comunicar al CEFIRE abans del seu inici, perquè es puga seleccionar a altres de la llista d'espera. L'absència de comunicació i assistència facultarà al CEFIRE per a no adjudicar-los posteriors accions formatives que demanen.
CERTIFICACIÓ: Expedida pel CEFIRE concret. Condicions per a la seua obtenció: realització de les activitats proposades i assistència, almenys, al 85 % de les hores totals de l'activitat (Orde de 21 de desembre de 2010). L'assistència inferior al percentatge assenyalat exclou de l'expedició de qualsevol certificat.