Curs a distància 24IN74IN003 - EDUSALUT. Els trastorns mentals en la infància i l'adolescència: identificació i estratègies. 3a edició
Ofertat per CEFIRE Específic d'Educació Inclusiva
Promoció de la salut escolar
25 de gener de 2024
26 de març de 2024
45 hores
50 (més de 100 inscripcions realitzades)
a distància amb sessions presencials a Semipresencial
Cristina Cantero Gonzalez
30 de novembre de 2023
14 de gener de 2024
22 de gener de 2024
25/01/2024
26/03/2024 - 17:30 a
Ponents
Milagros Fuentes Albero
Begoña Richart Albelda
Laura Campos Berga
Angel Carrasco Tornero
Luis Miguel Rojo Bofill
Belen Gago Velasco
Javier Castello Gasco
Maria Antonia Barbera Fons
Maria Nuria Yañez Ferrer
Nuria Segarra Martinez
Luis Miguel Rojo Bofill
Milagros Fuentes Albero

• Establir accions per a millorar els hàbits quotidians de salut en el centre escolar
  • Identificar les diferents alteracions vinculades a malalties pròpies de la infància i conèixer quines pautes d'actuació són les adequades.
  • Analitzar les vies d'assessorament als pares respecte de la formació d'hàbits saludables en l'àmbit familiar.
  • OBJECTIUS ESPECÍFICS:
  • Conèixer en què consistixen els trastorns més freqüents relacionats amb la salut mental en la infància i l'adolescència.
  • Conèixer els aspectes més importants de la relació entre el professor i el professional de salut mental en cada cas.
  • Comprendre com afecta la malaltia mental al benestar del xiquet i la seua família.
  • Comprendre com afecta la malaltia mental al procés d'aprenentatge.
  • Conèixer com afecta la malaltia mental a les relacions socials.
  • Reflexionar sobre formes d'actuar davant d'aquests trastorns.
  • Identificar conductes pròpies i alienes que afavorixen l'estigma sobre la malaltia mental.
  • Les malalties infeccioses més freqüents en l'àmbit escolar: Prevenció.
  • Els medicaments. El seu ús correcte.
  • La prevenció d'accidents infantils en l'aula i centre escolar.
  • Riscos sanitaris d'origen alimentari i de l'aigua.
  • Orientacions didàctiques per a promocionar hàbits saludables en els estudiants, en l'aula i en l'entorn escolar.
  • Les Campanyes de prevenció i orientació.
  • La coordinació entre pares i professors per a educar en salut.
  • CONTINGUTS ESPECÍFICS:
  • Les Unitats de Salut Mental Infantil i la comunicació entre docents i professionals sanitaris.
  • Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH).
  • Trastorn negativista desafiant, trastorns de conducta i diagnòstics relacionats.
  • Autisme i trastorns relacionats.
  • Trastorns de l'ànim: depressió infantil, depressió en l'adolescència, trastorn bipolar.
  • Trastorn d'ansietat (per separació, crisi d'ansietat, fòbia social).
  • Disregulación emocional i autolesió.
  • Trastorns de conducta alimentària: anorèxia, bulimia.
  • Psicosi (esquizofrènia, etc.).
  • Tics, enuresi y encopresis.
    • Docents d'educació primària, secundària, batxillerat i FP de centres ordinaris, prioritzant el professorat en actiu de les UPH i de les UET (indiqueu en el camp d'observacions la UPH o UET).
      • Per a poder realitzar-se el curs, han de cobrir-se almenys el 85% de les places oferides, donant prioritat al professorat en actiu de les UPH i de les UET.
      Observacions
        • Curs en línia: el treball es realitza de manera autònoma en la plataforma Aules, tenint únicament una sessió en línia en viu, que es realitzarà de 17.30 a 20.30 a través de la plataforma Teams (26 de març). La baixa no justificada, una volta confirmada la plaça, es podrà penalitzar d'acord amb la legislació vigent amb la no admissió en posteriors accions formatives durant els 12 mesos següents a l'efectivitat de la baixa.